Loading...
dk

Trafik info og lås af bil | Tesla Forum

koden
koden Jan 14 '16

Jeg bor i stor kbh. og hører typisk radio og får den vej trafik info.

 

1. I min gamle audi A6 var der en ufattelig god feature...den optog trafikinfo og kunne afspilles når man havde lyst.

D.v.s. når jeg kørte hjemmefra kunne jeg lige høre sidste melding og køre andre veje.

kan man det i tesla eller på en anden måde?

Jeg ved godt at man på div. internet sider kan se trafik info.

Men jeg synes de er lidt ubrugelige i forhold til rigtige observationer.

2. Man skal meget tæt på sin Tesla før den låser op og det skal jo være sådan.

Men jeg kunne godt ønske mig at den låste lidt før end den gør...

Man skal pænt langt væk før den låser.

Kan det justeres?

PeterE
PeterE Jan 14 '16

De umiddelbart bedste bud er nok her omkring: http://www.dr.dk/p4kbh/trafik alternativt http://regioner.trafikken.dk/hovedstaden/Sider/default.aspx - tror desværre ikke at du kan afspille TMC eller lign, jeg har efterspurgt det samme. 

Hvis du vil låse bilen tidligere, så er det på nøglen eller FOB'en som nogen kalder den. Tryk en gang på taget, hvis det er i et område hvor du gerne vil låse den med det samme. 

Gronhund
Gronhund Jan 14 '16

Mht. radioen, så kunne det være at DR ville lave det som en DAB kanal (på samme måde som de har DR Nyhederne). Men det er nok ønske tænkning.

Mht. oplåsning, så synes jeg at have bemærket, et den registrerer det hurtigst når man står ved fører døren. Det passer stort set altid med, at håndtagene kører ud, når jeg tager hånden hen mod dem.

Det kan godt tage lidt længere tid ved en af passager dørerne.

Vinse
Vinse Jan 14 '16

Det er lidt siden jeg har prøvet, men DAB'en har da en Trafik kanal, hvor der ikke sendes andet end trafik info?!

Paelt
Paelt Jan 14 '16

Til trafik info bruger jeg bare den Google map der er i bilen, og sætter trafik på og ser hvor der er røde veje for kø.. Det virker fint for mig.

Forummets indlæg er redigeret af Paelt Jan 14 '16
ErikBH
ErikBH Jan 14 '16

hej koden, Vejdirektoratet har lavet en stribe app's der hedder Trafikken <område>, fx Trekanten eller Hovedstaden. Disse app's har en play knap der afspiller den seneste trafikmelding i området - så kan du tage det på telefonen på vej hen imod bilen.

Jeg vil samtidig gerne anbefale Trafikinfo og Vintertrafik. Søg på Vejdirektoratet, så kommer de frem (ihvertfald i app store).

vh, Erik

Klaus_
Klaus_ Jan 14 '16

Du kan også, fra Tesla'ens browser, gå ind på www.trafikalarm.dk/tesla - så har du både alle Vejdirektoratets trafikmeldinger synlige for dig, men også dem som brugerne af Trafik Alarm (inklusiv andre Tesla ejere) melder ind løbende. Du kan ikke få lyd på, da Tesla's browser ikke understøtter det, men den blinker på skærmen når du nærmer dig noget, så det er ret nemt at opdage ud af øjenkrogen. 

lysmanden
lysmanden Jan 15 '16

Klaus. Det lyder fedt. Skal man ikke betale et sted for brug af trafikalarm? Jeg tænker at ham der har opfundet app`en da skal tjene penge på sin opfindelse ? ;-)

Klaus_
Klaus_ Jan 15 '16
Lysmand: Normalvis jo, men selve Tesla-delen er, indtil videre, gratis indtil sommer. Men den kræver jo så en Tesla for at få adgang til, deraf navnet www.trafikalarm.dk/tesla :)
koden
koden Jan 16 '16

Jeg takker for de gode råd :-)