Loading...
dk

Batteri i keyfob. | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Jan 14 '16

Hej alle.

Jeg kom lige i tanke om et scenarie som kunne ske.

Hvis nu nøglen løber tør for batteri, hvad sker der så? Så er det vel ikke muligt at køre i bilen?
Er det noget man får besked på når det er ved at være tid til udskiftning?

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 14 '16

Bilen kan startes og åbnes fra appen. Desuden kan bilen også startes hvis keyfob lægges i kopholder i midterkonsol. Mener endda at bilen også kan åbnes ved at lægge keyfob nær VIN nummer i forruden.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 14 '16
RasmusKoch
RasmusKoch Jan 14 '16

Tusind tak for svar :)

Gronhund
Gronhund Jan 14 '16

Tak for det. Det havde jeg også tænkt på.

muller
muller Jan 14 '16

Du får en advarsel fra bilen hvis du tager en fob med lavt batteri med ind i bilen. Udskiftning af batteri er i øvrigt en helt simpel øvelse med en flad skruetrækker og et RC2032 batteri.

http://www.teslarati.com/how-to-replace-the-tesla-key-fob-battery/

jenslm
jenslm Jan 14 '16

Jeg købte, efter råd på forum, en pakke med fem batterier. To af dem ligger i handskerummet og de andre to ligger hjemme (Et sidder i nøglen). Det kan være, at det er falsk tryghed, men det er meget betryggende at have dem med, hvis nu nøglen igen en dag gør vrøvl. Sidste gang var det dog ikke batteriet det var galt med. Det viste sig at være uvenskabet mellem iPhone og Fob'en der drillede. 

lysmanden
lysmanden Jan 14 '16

jemslm. Vigtigt såørgsmål Hvor har du din skruetrækker liggende i bilen?? :-)

PEL
PEL Jan 15 '16
Citat fra Gustavsfar1

Bilen kan startes og åbnes fra appen. Desuden kan bilen også startes hvis keyfob lægges i kopholder i midterkonsol. Mener endda at bilen også kan åbnes ved at lægge keyfob nær VIN nummer i forruden.

Samme position som VIN, men i højre side virker med keyfob uden batteri til at åbne Tesla.

Den kræver dog at par forsøg før man finder det rette sted. (se e.v.t. manual)

Dette er testet i forbindelse med afprøvning af keyfob efter 1 times 40 graders vask og batteri demonteret.....

mvh Poul Erik L

Gronhund
Gronhund Jan 15 '16

@PEL. Der findes altså andre og mindre drastiske måder at teste det på ;-)