Kære alle Tesla ejer
Jeg har fundet frem til at VisibleTesla kan bruges til at lave Scheduled ladning med mere, men nogle skriver også at det kan ske at den officielle app fra Tesla ikke virker længere hvis man bruger InvisbleTesla osv.
Derfor har jeg gået og tænkt på, om man f.eks. ikke kunne lave en timerløsning på sit 400V stik fra ens Eltavle, så man f.eks. kunne lave en af følgende løsninger.
Løsning 1:
Oplade bilen til f.eks. 90% før man sover og så sætte ens timer til først at tænde f.ejs. 1.5 timer før man skal bruge den og efterfølgende fortælle bilen at den skal oplave til 100%?
Løsning 2:
Sætte bilen til at oplade til 100%. Sætte timeren til f.eks. 5 timer (udfra erfaring at man så ca har ladet op til 90%) og efterfølgende sætte timer til igen at tænde for strømmen ca. 1.5 timer før man skal bruge bilen?
Timeren vil jeg helst have som digital. Hvis man kan få en version som kunne kommunikere med ens computer/smartphone vil det også være vildt fedt.
Jeg vil derfor høre, om nogle af jer har erfaringer med sådan en timer løsning? Om det er muligt at sætte timeren imellem el-tavlen og 400V stik udtaget?
Eller om folk stadigvæk bruger InvisibleTesla og lever med måske fejl og senere ikke kompertibel med tesla.
Jeg er ikke selv el-kyndig/nørd så derfor kunne jeg godt bruge lidt sparing.
PS: Det kunne også været fedt hvis man f.eks. kunne forsætte bilen, at man vil have 100% klar kl 5.30 foreksempel, så bilen selv målte jeg frem til hvornår den skulle oplade osv, for en glad tesla er en tilsluttet tesla :-)
/Morten Bang (S90)