Loading...
dk

Køb af brugt Tesla model s | Tesla Forum

malmbergthomsen
malmbergthomsen Jan 22 '16

Hej Alle.

Jeg er i færd med at finde mine kommende Tesla, og det bliver på det brugte marked. Det ender med en 70 eller 85. Dog er jeg noget i tvivl om hvor meget årgang har at sige, udover deres 4 års / 80.000 km garanti. Er der noget som er bedre ved en 2014 model kontra f.eks. 2013 model.

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp, synes det er rigtig dejligt vi er så mange som vil hjælpe hinanden, jeg ser frem til at høre jeres tips.

Mvh

T3S7A
T3S7A Jan 22 '16
Tesla laver ændringer, små forbedringer hele tiden. Så der er masser af forskel på en 2013 og en midt 2014, og en start 2015 osv. Det er næsten umuligt at hitte rede i :-) Men udover bedre isolering, måske bedre finish. Så er det sådan noget som foldbar sidespejle. Så er det alle nye modeller der har auto pilot hardware, det vil sige typisk fra slut 2014 og frem.
KimT
KimT Jan 22 '16

Efter sigende skulle Tesla lave op til 30 ændringer i styklisten pr. uge !

Der står lidt her : http://www.teslamotorsclub.com/...+-+a+running+history

Raymond
Raymond Jan 22 '16

Jeg har en november 2013 Tesla (S85) samt en december 2015(S90D) model - forskellen er uendelig lille og i hvert fald ikke bedre finish i den nye(jeg var måske heldig med den første). Der er lidt bedre støjisolering, de foldbare spejle og så selvfølgelig autosteer - 2'den gen. sæderne er der ingen i familien som tillægger den store betydning  - så hvis den nye er så meget bedre end den gamle, så er det usynligt for os. 30 ændringer pr. uge!!!!!?????

ElPeter
ElPeter Jan 22 '16

De 30 ændringer per uge omfatter sikkert softwareændringer som for de flestes vedkommende aldrig vil blive bemærket af en bruger

Niels
Niels Jan 22 '16
enig med raymond, der er tale om små detaljer som i det store hele ikke er væssentlige. har haft en fra 2013 og har en 2015 nu.
30 om ugen er nok lige lovligt opptimistiske tal og nok ikke helt faktuelle (ved godt tesla har sagt det i en udtalelse).
dem jeg har hæftet mig mest ved er bl.a..
f.eks.
lidt flere pixel i instrument panel
bagdøre åbner højere op
lidt mere lyddæmpning.
varme i rat
foldbare spejle
blink/fart pilot redesign
vecro under måtter ved føre/passager sæde.

nogle af de 30 ændringer er noget du som bruger kan være lige glad med, f.eks. er batteri og mange andre ting flyttet ude i motor rum. næppe noget nogen bekymre sig om.

noget af det jeg er mest glad for af 'nye' funktioner høre til på udstyrs listen - her er vinter pakken højt på listen. børnene bruger varme i sæde og jeg bruger varme i rat.

i den gamle var der også nogle få detaljer som var bedre, f.eks. tilpasningen ved træ paneler var pænere.
Franz
Franz Jan 22 '16
Citat fra KimT

Efter sigende skulle Tesla lave op til 30 ændringer i styklisten pr. uge !

Der står lidt her : http://www.teslamotorsclub.com/...+-+a+running+history

Der står et sted på listen:

2014 Drive Dynamics An electrically opening, self-closing charge port door first appeared on the dual motor Model S in December 2014.

Så D modellen kan lukke ladeporten indefra?? 

Jeg har s70r 2015 og den kan ikke, det ville ellers være dejligt, det er sket et par gange, at jeg har sat mig ind og glemt at lukke ladeporten.

KimT
KimT Jan 22 '16

Det er kun de amerikanske modeller der kan det. Vi har et andet stik+port

Niels
Niels Jan 22 '16
i den gamle p85, var det også trels at måtter i passagersiden hele tiden faldt ned hver gang man accelererede bare lidt over det normale - det er som sagt fikset ved at der nu er vecro under måtten så den bliver hvor den skal (også under acceleration).
har man en fra 2013, kan man dog med meget få tiltag selv fikse det med 5 cm dobeltklæbende gulvtæppe tape.

efter sommer 2015 er der også sket ændringer ved taget, hvis man har glastag. gummi lister er nu formstøbt mere til taget, frem for i "meter mål". ikke noget som jeg har lagt mærke til før, men igen blandt de mange små ændringer. ligeledes er de små plastik flapper som skjuler tagbøjle beslag redesignet i 2015 udgaver.
crom listen og reflexer på bagklap er også redesignet, hvor tesla bogstaver er mere tydelige og baklys/tågelys er lligeledes redesignet.

man kunne blive ved med en liste over små ting som er forandret.

i sidste ende gør man ikke nogen dårlig handel ved en 2013, den køre fuldt ud lige så godt og accelere lige så hurtigt. prisen bør naturligvis afspejle at der er tale om en bil som er 1-2 år ældre og så kan en 2013 lige pludelig være et godt køb.
DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

Køber du en brugt ved Tesla, er der 4 års garanti, op til nye 80.000 km.

Så en brugt ved en eller anden forhandler, elelr hos en privat skal altså være væsentligt billigere end hos Tesla for en magen til, hvis du sskal have lidt til dele, der hos Tesla ville blive skiftet på garantien.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 22 '16