Loading...
dk

Forrude opvarmning | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Jan 25 '16

Når jeg trykker på "opvarmning af forrude" "knappen" sker der noget underligt.

Jeg kan lige starte med at sige, at jeg ikke har vinterpakke, og jeg ved godt at "opvarmning af bagrude" varmer bagrude og sidespejle op ved hjælp af strømførende tråde.

Men når jeg trykker på "opvarmning af forrude", så sker følgende:

- Blæs på forruden (ja tak).

- AC Auto (men det medfører at den slukker AC).

- Luftindtag Auto (her kan man ikke se om den tager luft indefra eller udefra, men jeg kan hører den tager luft indefra).

I min logik burde den selvfølgelig tænde for AC og tage luft ind udefra. Så afdugges forruden hurtigst. Workaround er selvfølgelig at holde fingrene langt væk fra "opvarmning af forrude", og klarer det hele manuelt inde i "Custom", men jeg synes stadig det er underligt, at det skal være sådan.

Er der nogen hvor det virker anderledes, eller kan komme med en forklaring på galskaben?

RobertJ
RobertJ Jan 27 '16

Jeg tror din forundring kommer af at AC figurerer OFF i displayet.
I V7.0 ændrede Tesla lidt i varmestyring for hurtigere at opvarme bilen i koldt vejr.
Det er sandsynligvis fordi varmepumpen skal bruge et minuts tid eller to før den producerer varme.

AC OFF betyder derfor ikke at bilen ikke varmes, men at bilen benytter direkte elvarme (tænk brødrister) på at varme luften op i bilen.

- R

Gronhund
Gronhund Jan 27 '16

Nej. Jeg her helt med på hvordan AC virker. Men vi havde dog kørt omkring 15 km, i en ret dugget bil (pga. vi havde tændt for forrude varmeren), og det var først da vi slog AC til (og dermed slog forrude varmer funktionen fra), at vi fik bugt med kondensen. Jeg tænker bare, at man jo også tit bruger forrude varmeren til at få kondens væk fra forruden, og så kommer man (konen og jeg) jo i problemer, hvis vi bruger forrude varmer fremgangsmåden ;-(

Mark
Mark Jan 28 '16

Hvis man "dobbelt" trykker på forrude indikatoren, går den i "HI" funktion.

Denne funktion har jeg fundet yderst anvendelig og effektiv.

For at få AC systemet tilbage i tidlige settings, trykkes blot på forrude indikatoren igen, og dit AC køre som før du startede.

Mark
Mark Jan 28 '16

Hvis man "dobbelt" trykker på forrude indikatoren, går den i "HI" funktion.

Denne funktion har jeg fundet yderst anvendelig og effektiv.

For at få AC systemet tilbage i tidlige settings, trykkes blot på forrude indikatoren igen, og dit AC køre som før du startede.

Lars72
Lars72 Jan 28 '16
Tesla tip i kraftig frost. Vedr forrude og viskere.

Når du kommer hjem - Sæt viskerne i "chance mode" dvs de står oppe på ruden, så klarer kabinevarmeren frosten på viskerne og du slipper for at ødelægge viskere og gevind når du kommer ud dagen efter kraftig nattefrost.