Loading...
en

Eftermontering af autopilot / Norge

JKraemmer
JKraemmer Jan 30 '16
Min S70 er købt som inventory, og jeg havde derfor ikke mulighed for at få alt med som jeg gerne ville, hvilket betyder at AP feks ikke er med.

Jeg vil vildt gerne have det men synes 26.500,- er mange penge at skulle trække op af lommen for en feature.

Nu kan jeg jo læse mig frem til at det er billigere at få service i norge. Gælder det så også eftermontering af AP? Og i så fald, ved nogen hvad det koster? Eller hvordan man får det billigst. ?
HJJ
HJJ Jan 30 '16
Da alting har været dyrere i Norge i flere generationer og du skal frem og tilbage med bilen,
Vil jeg tro det koster 50 % mere.
Mvh
Hjj
JKraemmer
JKraemmer Jan 30 '16
Eftersom at jeg ved at service koster omkring halvdelen hos Tesla norge af hvad den gør herhjemme, samt at nyanskaffelsen og er en pæn portion billigere end i DK (også før afgiften pr 2016) så er det vel ikke naivt at tro at eftermontering af ekstraudstyr også følger den kurve.?
JKraemmer
JKraemmer Jan 30 '16
Har lige slået det op i designstudio på tesla norge.
Der står det til at koste 24100 NOK ved eftermontering, svarende til ca 19.100 DKK. En besparelse på 7.400,- gider man da godt at suse til norge for og hvis man så samtidig napper et service og sparer på det også er det da godt givet ud.

Hvis det altså er muligt og der ikke er sat nogle restriktioner op for det.
Nogen der kan be- eller afkræfte dette.?
SimonHN
SimonHN Jan 30 '16
De 19.100 kr må være for at få AP aktiveret?

Hvis din bil er født uden radar/sensor. Elektrisk styretøj/bremser. Så får du det helt sikkert ikke monteret for 19.100 kr.
JKraemmer
JKraemmer Jan 30 '16
Ja ja det er for aktivering.

Min S70 er fra november '15 så den har alt hardware der skal til.
Kurt1
Kurt1 Jan 30 '16
Har bestilt tid til at få Autopilot eftermonteret i Norge (Drammen). Du skal planlægge i god tid, da man skal regne med 2-3 mdr. for første ledige servicetid.
Kurt1
Kurt1 Jan 30 '16
Har bestilt tid til at få Autopilot eftermonteret i Norge (Drammen). Du skal planlægge i god tid, da man skal regne med 2-3 mdr. for første ledige servicetid.
hhs
hhs Jan 30 '16

@Kurt1. Nogen begrænsninger i forhold til eftermontering i DK ? Er der servicecentre i Norge med kortere ventetid ? Nogen der kender priser i Hamburg eller har forslag til hvordan man får en bedre pris hos Tesla DK ? 

ElPeter
ElPeter Jan 30 '16
Har ikke helt forstået... Hvis man har AP hardware er der vel ikke noget der skal monteres, så skal man bare betale for at få vendt en bit der fortæller Teslaen at AP skal være aktivt. Korrekt? Det ville da være fint hvis man kunne betale Tesla Norge for det i stedet for Tesla DK, er der nogen der positivt ved at det kan lade sig gøre på en dansk bil?

Mht at eftermontere AP hardware hvis bilen ikke allerede har det, så er det i hvert fald ikke noget jeg har hørt kan lade sig gøre.
Mikkel54321
Mikkel54321 May 26 '16

Er der nogen der har fået aktiveret AP til norsk pris på en dansk model s?

Hvis ja:
Hvad endte det med at koste?
Skulle bilen ind på et norsk tesla service center?

Skal på sommerferie i norge og overvejer om bilen skal have AP igen nu de 30 dages prøveperiode er slut. 

runeh
runeh May 29 '16

Jeg har det på samme måde som dig. Har nu haft det på prøve 1 måned, der nu er udløbet. Synes egentligt godt om specielt automatisk langlys samt adaptiv fartpilot. Autopilot kan jeg fint undvære, dog rart på motorveje, hvor jeg ikke kører så meget. Jeg fandt man nemmere bliver døsig/søvnig, når autopilot er aktiveret. Der er simpelthen for lidt at lave ;)

Men... prisen er ikke det værd for mig i øjeblikket. Jeg fravalgte det ved køb at bilen til 21k. Også nu til 26.5k. Kunne måske overveje 20k i Norge, hvis det kan fjern installeres. Gider ikke køre til Norge for en software opdatering. 

Alternativt kunne jeg overveje det, hvis Tesla DK laver en rabat - a la 50%. Men jeg tror ikke det kommer til at ske, da det vil pisse alle de eksisterende ejere af.