Loading...
dk

gå fra 63a kraftstik til 16 a | Tesla Forum

hbtesla
hbtesla Feb 3 '16

Hej,

Jeg skal oplade et sted hvor der kun forefindes det her meget store 63a røde cee stik, da jeg ikke har mulighed for installationer eller ændringer skal jeg bruge en adapter eller det der ligner til at gå fra det her store stik til 16a som en tesla har (det røde cee)

Har søgt på nettet men ikke kunne finde noget.

Nogen der kan rådgive iforhold til dette?

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 3 '16

Mon ikke bare at du skal have sådan en her:

https://www.greenline.dk/k/elartikler/cee-materiel/cee-matriel/p/cee-stikprop-63a

Og så en stump ledning og en 16 amp  cee udgave i den anden ende?

TeslaFreak
TeslaFreak Feb 3 '16

Jeg kan godt lave et til dig. Skriv en PM hvis det har interesse.

DeaconWP
DeaconWP Feb 3 '16

Jeg vil absolut tilråde, at du bygger en sikrings gruppe ind i det setup.

Lav du bare en omformer fra 63 til 32 ampere.

Men så køb en 32 til 16 ampere omformer med 16 amperes sikring i hos conradselektronik på nettet.

Du er for langt oppe i strømtilgang til, at det er forsvarligt uden ekstra sikring.

hbtesla
hbtesla Feb 3 '16

Prisforskellen er bare lidt stor fra 200-300 til over 1000 kr. 

Nogen der har erfaring med brug af ren omformer? Hvilke risici er der?

The_Stig
The_Stig Feb 3 '16
Citat fra DeaconWP

Jeg vil absolut tilråde, at du bygger en sikrings gruppe ind i det setup.

Lav du bare en omformer fra 63 til 32 ampere.

Men så køb en 32 til 16 ampere omformer med 16 amperes sikring i hos conradselektronik på nettet.

Du er for langt oppe i strømtilgang til, at det er forsvarligt uden ekstra sikring.

Ikke nok med det er uansvarligt - det er ulovligt - men det kan meget simpelt lovliggøres ved at du skifter de 3 stk. 63A. sikringer ud med 3 stk. 16A så er dimensioneringen lovlig i forhold til din "Down grade" fra CE 63 til ´C 16 - inden du gør det bør du lige checke om der er ført NUL med ud i 63A. CE stikket, det vil der typisk ikke være, hvis det er en motorinstallation - der skal være 5 poler i stikket.....  

hbtesla
hbtesla Feb 4 '16
Tak for hjælpen og de gode inputs