Loading...
en

85 kWh batteri

Kristian70k
Kristian70k Feb 3 '16

Indholder efter disse test kun 81 kWh.. og 60 kWh batteri 61 kWh.. læs testen, den virker ret solid :)

http://www.teslamotorsclub.com/...g-needs-an-asterisk-(up-to-81-kWh-with-up-to-77-kWh-usable)#top

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 3 '16

Interessant men også desillusioneret læsning...

lauz
lauz Feb 4 '16
Orkede ikke at pløje mig gennem hele tråden.

Men han tester på en af de ældste batteri pakker (fra en tidlig model s). Og når frem til at cellerne på en 3 år gammel batteri-pakke er 4-5% nede nominelt?

Hvis det er tilfældet? Så er det vel ikke Breaking news på nogen måde?

Samtidig er det ikke helt usædvanligt, at Li-ion celler på papiret opgives til 3,7 v, selvom de reelt set er nærmere 3,6 v. Dvs. en diskrepans på knap 3%.

jeg gætter på en fjer og noget med et par lørdagskyllinger...
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 4 '16
Hvor læser du det henne Lauz? Jeg læser det som at batterierne der er testet kun har kørt få tusinde miles og få cyklusser. Men er selvfølgelig en anden ting hvis batterierne er 3 år gamle. Synes dog ikke at jeg finde hvor han skriver det. Han skriver derimod i indlæg 108 at der ikke er forskel på en pakke med vin 00xxx og en pakke med vin 50xxx da han har adskilt begge pakker og at der ikke er forskel. En med vin 50xxx vil jeg mene er fra midt 14' sådan ca.
The Forum post is edited by Gustavsfar Feb 4 '16
lauz
lauz Feb 4 '16
Kan simpelthen ikke finde siden. Men han skriver ét eller andet sted at batterierne er fra henholdsvis rev A og rev B pakker.

Et 60kwh og et af de første 85kwh der blev frigivet. 85kwh skulle (som du skriver) have kørt lige over 1000 miles (og dermed være på et lavt antal opladninger), men alderen i kalenderår skulle være 'høj'. Dvs. et ældre batteri i Tesla henseende.

Hvis jeg får det gravet frem, så skal jeg nok poste.

Men mon ikke degradering er en funktion af alder og brug? Ville overraske mig meget hvis det ikke var tilfældet. Kan dog ikke finde meget litteratur om emnet. Det er altid cycles der måles op i mod.