Loading...
dk

Østrig - Kabel/adapter/ladning? | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Feb 4 '16
Er der nogle der har erfaring med at tage Teslaen til Østrig? Jeg tænker bl.a. på hvilke kable/adapter skal man anvende? Er der netværk af ladere som man kan benytte hvis ikke nær en Super Charger ? Generelle erfaringer omkring at lade i Østrig samt på vejen derned er meget velkomne!!

Mvh Kenneth 

NCL
NCL Feb 4 '16
Jeg vil anbefale du som minimum har et type 2 til type 2 kabel og et schuko adapterkabel. Måske også et adapterkabel fra Blå 16A.

Men det kommer jo meget an på, hvordan mulighederne er der hvor du skal hen. Men schukoen kan stort set bruges overalt, bare der er jord i installationen.

webercarbmann
webercarbmann Feb 4 '16
Hej Kenneth. 

Vi kørte til Bad gastein og retur omkring nytår.  Vi kunne nøjes med at lade bilen (70D) næten helt op på Saltzburg superchargeren. (Saltzburg superchargeren er iøvrigt kedelig. Den ligger ved et hotel hvor vi spiste ok men for dyr morgenmad). Derfra ca 90 km til destinationen og 90 km tilbage en uge efter. Det var problemfrit. Husk at indregne ekstra strøm til det tab bilen har når den står stille og til at varme bilen op når den er kold. 

Der er div. sider hvor du kan søge efter lademuligheder i udlandet. Medbring Shuko forlængerledning, Type 2 kabel og eventuelt en ICE/ICE forlængerledning og undersøg i forvejen hvilke muligheder der er i det område I skal være i.  God ferie :)

KennethOlsen
KennethOlsen Feb 5 '16

Tak for jeres svar :-)

@Webercarbmann - jeg har sendt dig en PM,

Mvh Kenneth

6100Kreiberg
6100Kreiberg Feb 5 '16
Hej 

Burg evt. app The New Motion.

Den tester jeg I uge 3(I Østrig) og kunne se der er en del gratis type 2 lader i Østrig.

Fik dog aldrig lade der pga. vi fik love til at lade på hotellet.

God ferie.

PNC
PNC Feb 5 '16
Min familie og jeg havde et par fantastiske uger i Østrig i sommers,,,,Med Tesla. Brugte følgende 22kW lader..(vi har dobbelt lader indbygget = 110 kr/t) 

Kelag + Saltsburg AG... Kelag var alle åbne= gratis og Salzburg AG var gratis.. Vi havde hentet et lade ID i Salzburg.  Men i kan bare skrive en mail og lægge 100€ i depositum så sender de det til jer... Min info!!! Venligst Pelle

Forummets indlæg er redigeret af PNC Feb 5 '16