Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/teslaforum.dk/public_html/ow_libraries/jevix/jevix.class.php on line 1006
Tesla Forum - Alt om Tesla Model S / Tesla Model X - Teslaforum.dk
Loading...
dk

Løber jeg tør - eller redder bufferen mig? | Tesla Forum

PeterE
PeterE Feb 4 '16
Nåh, jeg nåede lige til Hotel Koldingfjord imorges, og jeg har nu 26km tilbage i tanken på min 85D. Burde det være nok til at komme de ca 20km til Middelfart imorgen eller snupper frosten dem i nat? Eller redder bufferen ved 0% mig? (jeg har selvfølgelig tager et ladekabel med, og jagter et stort rødt stik...)
krabbe
krabbe Feb 4 '16
Hej PeterE

Tror du får svært ved at nå SuC i Middelfart.

Så vil selv forsøge at få lidt strøm (det er sku træls af løbe tør)

På plugshare kan du se, at der både er Eon - Clever en enkelt Tesla ejer og nogle gratis kommunale tilbud (dog kun 1 fas 16amp)!

RobertJ
RobertJ Feb 4 '16
Med Range mode On burde du kunne snige dig ind på SuC imorgen.

Hoteller har altid en pappresser stående ved vareind/udlevering, den kører ofte på 16A 400v.

Men nu taler vi kolding, der er blå cee stik jævnt fordelt over hele byen. Sæt den dog til der og rejs afsted imorgen med 100% på.

opladning.nu

ElPeter
ElPeter Feb 4 '16
Du ville i hvert fald skulle slå range mode til, ellers ryger al strømmen til opvarmning af batteriet.

Jeg ville helt sikkert også prøve at få noget strøm, sådan et hotel må vel have et udtag et sted.

Seppe
Seppe Feb 4 '16
Hvis du ik kan få strøm på hotellet, så ville jeg nok lige liste ned holde en time ved Clever eller lign. eller hvis du kan få et lidt, smid den ved en af de gratis (3,7kw mener jeg). Personligt ville jeg få det gjort om aftenen, så der kan forvarmes i morgen :-)
PeterE
PeterE Feb 4 '16
Tak, nu er jeg da dobbelt så bekymret :))) Jeg har spottet et rødt stik derude, skal lige finde en ejermand...
koden
koden Feb 4 '16
du kan hente gratis strøm ved trefor standere i Kolding hvis du har det rigtige stik

http://www.opladning.nu/

PeterE
PeterE Feb 4 '16
Tak til dem der anbefaler opladning.nu, jeg må have flere stik i bilen fremadrettet :)
larwar
larwar Feb 4 '16
@PeterE: En hurtig søgning på Hotel Koldingfjord giver følgende:

http:///...-biler-og-opladning/

Så der skulle være 2 EON-standere der dog koster dig 50,- dkk for en opladning.

lars67
lars67 Feb 4 '16
Jeg har da ikke fået E-on til at være billigere end 99 kroner for en opladning, uanset hvor meget eller hvor lidt der fyldes i. Man ringer ind og de åbner lade lugen.
Nu har jeg fået en NFC brik så jeg slipper for at ringe ind til ventekøen
Tror at de 50 kroner må være noget specielt for Koldingfjord, men det er da bare at go for it.
EivindTriel
EivindTriel Feb 4 '16
Hej Peter

Hvis du ikke får ladet inden afgang så ville jeg vælge følgende konfiguration:

Range mode i ON - herved undgår du bruge af energi til opvarmning at batterier, samt kun træk på front motor.

Clima control i OFF - herved bruger du ikke energi til at opvarme kabinen.

Kør ca. 90 km/h - og endnu langsommer hvis computeren siger at du ikke kan nå det.

Og vis det rigtig kniber: Sædevarme i OFF.

Personligt ville jeg have valgt at lade samme dag som du ankommer. Det skyldes at dine batteriet er varme når du ankommer til SuC, så hvis du er alene om en transformer, så starter du med 115 kW - så batter det noget blot at holde 15-20 min. Når du ankommer med kolde batterier (gule striber på regenerations siden) så vil SuC ikke lade nær så hårdt.

-Eivind

Forummets indlæg er redigeret af EivindTriel Feb 4 '16
Ledsager
Ledsager Feb 4 '16
Hvilket stik skal bruges på trefor standerne. Synes ikke det fremgår af hjemmesiden.
Climber
Climber Feb 4 '16
@PeterE: En hurtig søgning på Hotel Koldingfjord giver følgende:

http:///...-biler-og-opladning/

Så der skulle være 2 EON-standere der dog koster dig 50,- dkk for en opladning.

Sådan Koldingfjord Hotel - i er på min liste over fede hoteller.
PeterE
PeterE Feb 4 '16
Og de fine eon standere står der godt nok pg dem har jeg da intet kabel til...det røde 400v stik fik jeg lov til at bruge og det virker så slet ikke, måske er det afbrudt om natten.
Jeg lærer vist på den dumme måde at jeg skulle være stoppet i Middelfart på vej herover. Måske ender jeg med mormor stikket og en meget lang forlængerledning imorgen...
PeterE
PeterE Feb 5 '16
Så er opladningen i gang :) En flink mand, en lang forlænger og et velfungerende kraftstik hjalp lidt på humøret :) tak for de gode råd folkens!! Vi ses i Middelfart eller Køge senere på dagen :)
Hamsjael
Hamsjael Feb 5 '16
Til info så er det en generel misforståelse at der er en batteribuffer indbygget i bilen. Brugeren wk057 på det amerikanske tesla forum har lavet den del gennemgribende tests på batterierne og hans konklusion er at der IKKE er nogen buffer. Grunden til at nogle brugere rapporterer at de har kunne køre under 0km rækkevidde er fordi de algoritmer der beregner tilbageværende energimængde ikke er perfekte og derfor ind i mellem skal kalibreres. At køre efter at der altid er en buffer vil ende med at der er nogen der holder et sted og ikke kan komme videre.

Her er tråden hvis nogen er interesseret. Der står også en del om at batteriet faktisk kun har 77kwh brugbar energi.

wk057 batteri test

Klaus_
Klaus_ Feb 5 '16
Ja det oplevede Tesla Bjørn jo også, da hans bil lukkede ned præcis da han ramte "0".  Heldigvis var han i skubbe-afstand til en lader, så han kunne få lidt på, og køre de sidste par hundrede meter ned til superchargeren...
PeterE
PeterE Feb 5 '16

Så er smilet tilbage - i Middelfart :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 5 '16
runeh
runeh Feb 5 '16
Når jeg parkerer efter en længere tur med ca. 10% på batteriet, får jeg besked om at oplade straks, da batteriet, når det går fra varmt til koldt, vil have mindre kapacitet. Hvordan er det nu lige det hænger sammen? 

Så vidt jeg læste her på forum tidligere, er mængden i batteriet det samme - det kan bare ikke udnyttes, før batteriet er varmet op igen. Er det korrekt? 

Det vil sige hvis man lader den stå og blive kold, er den måske på 0-5% brugbar batteri derefter, men stiger til 10% ved opvarmning igen? Eller hvordan er det lige det hænger sammen? 

griffel
griffel Feb 5 '16
Jeg tror ikke det falder så meget som til 0-5%, men du bruger jo noget af den tilbageværende energi på at varme batteriet op igen - medmindre du lader bilen stå til næste sommer... ;-)
Sider: 1 2 »