Hoteller har altid en pappresser stående ved vareind/udlevering, den kører ofte på 16A 400v.
Men nu taler vi kolding, der er blå cee stik jævnt fordelt over hele byen. Sæt den dog til der og rejs afsted imorgen med 100% på.
Jeg ville helt sikkert også prøve at få noget strøm, sådan et hotel må vel have et udtag et sted.
http://www.opladning.nu/
http:///...-biler-og-opladning/
Så der skulle være 2 EON-standere der dog koster dig 50,- dkk for en opladning.
Hvis du ikke får ladet inden afgang så ville jeg vælge følgende konfiguration:
Range mode i ON - herved undgår du bruge af energi til opvarmning at batterier, samt kun træk på front motor.
Clima control i OFF - herved bruger du ikke energi til at opvarme kabinen.
Kør ca. 90 km/h - og endnu langsommer hvis computeren siger at du ikke kan nå det.
Og vis det rigtig kniber: Sædevarme i OFF.
Personligt ville jeg have valgt at lade samme dag som du ankommer. Det skyldes at dine batteriet er varme når du ankommer til SuC, så hvis du er alene om en transformer, så starter du med 115 kW - så batter det noget blot at holde 15-20 min. Når du ankommer med kolde batterier (gule striber på regenerations siden) så vil SuC ikke lade nær så hårdt.
-Eivind
Her er tråden hvis nogen er interesseret. Der står også en del om at batteriet faktisk kun har 77kwh brugbar energi.
Så vidt jeg læste her på forum tidligere, er mængden i batteriet det samme - det kan bare ikke udnyttes, før batteriet er varmet op igen. Er det korrekt?
Det vil sige hvis man lader den stå og blive kold, er den måske på 0-5% brugbar batteri derefter, men stiger til 10% ved opvarmning igen? Eller hvordan er det lige det hænger sammen?