Loading...
en

NYHED! Få service af din Tesla hos Autoskadestuen fra DKK 1.995

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Feb 12 '16

1. års service/20.000 km.:

Viskerblade udskiftes

Sprinklervæske påfyldes

Udskiftning af batteri i nøgler

Bremserens for og bag, inkl. håndbremse

Samt inspektion af samtlige punkter, jfr. Teslas serviceskema

Pris: DKK 1.995

2. års service/40.000 km:

Viskerblade udskiftes

Sprinklervæske påfyldes

Bremsevæske udskiftes

AC væske påfyldes

Kabinefilter udskiftes

DKK 3.895

3. års service/60.000 km:

Viskerblade udskiftes

Sprinklervæske påfyldes

Pris: DKK 1.995

Teslas serviceskema:

https://drive.google.com/file/d/0BxGILyb_YxeJVjl6RWlNbEh5bTQ/view?usp=sharing

Værd at vide: Vi har ansat en Teslauddannet mekaniker, som har arbejdet med Tesla helt tilbage fra Roadster-tiden (3+ år), til at udføre opgaven, så jeres Tesla er i trygge hænder hos os.

www.autoskadestuen.dk

The Forum post is edited by Autoskadestuen Feb 12 '16
Sithfury
Sithfury Feb 12 '16
Der set fint ud.

Når i skriver 1 år, mener i så 1år el 20.000km ligesom Tesla eller bare 1 år?

Jeg spørg fordi jeg kører ca 35.000km om året.

Så det jeg egentligt spørger om er, om i anbefaler 2.års service ved 40.000km el 2. år.?

runeh
runeh Feb 12 '16
Det er dæmme god stil. Så kan det vist godt svare sig at futte over broen for at besøge lidt familie i stedet for Teslas vanvittigt priser. 

Hvad med servicering af batteriet? Noget med deres nye program har noget batteri væske ved 40.000 og 80.000 km. 

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Feb 12 '16

@Sithfury, Tesla foreskriver at det er 1år/20.000 km - det der kommer først. Men som du nok ser, så er service år 1 og år 3 ikke særligt omfattende. Ud fra den viden jeg har fra andre Teslaejeres feedback, så skulle jeg mene at du godt med dit kørselsforbrug kan vente til bilen har kørt 40.000 km/ca. 1 år.

@runeh, det er først efter 4 år/80.000 km (det som kommer først) at dette er nødvendigt. Grunden til at vi ikke har en pris er fordi vi skal bruge en computer. En sådan computer er tilgængelig fra Tesla, men problemet er at de nægter at sælge den. Dette er i strid med EU lovgivningen. Konkurrencestyrelsen kører p.t. en sag imod Tesla vedr. blandt andet dette punkt og vi håber at der er faldet dom inden der er alt for mange Teslaejere der når at ramme 80.000 km, så vi også her kan give Tesla lidt sund konkurrence: 

"Det følger af Kommissionen meddelelse i 2010 under ”C 138/05” verørende ”supplerende retningslinjer for vertikale begrænsninger i aftaler om salg og reparation af motorkøretøjer og om distribution af reservedele til motorkøretøjer”, at uafhængige serviceværksteder er berettigede til have adgang til at købe komponenter, som er nødvendige for at udføre reparation eller service på motorkøretøjer. Endvidere har uafhængig serviceværksteder ret til nødvendig teknisk information til brug for reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer. Dette begreb skal forstås bredt, således at det bl.a. også omfatter værktøj, diagnosti­cerings- og andet reparationsværktøj samt dertil knyttet software, herunder periodiske opdateringer heraf, og efter­ salgsservice pådette værktøj.

På baggrund heraf medfører de EU-retlige regler om ret til frit servicevalg af motorkøretøjer, at ikke autoriserede værksteder bl.a. skal have mulighed for at erhverve ”computer” til aflæsning af fejlkoder m.v."