Loading...
dk

Summon via app på mobilen | Tesla Forum

Busk
Busk Feb 15 '16
Hej alle,

Nogen der ved om Summon-funktionen måske kan anvendes via app via mobilen i DK?

Har fundet denne til Apple...
KimT
KimT Feb 15 '16
Hvis Tesla slipper summon løs i DK kan du bruge Tesla's egen app. 

Men det virker pt kun i USA 

PeterE
PeterE Feb 16 '16
Jeg ville nok ikke have tillid til en 39,- app når den pludselig ikke virker og bilen ikke stopper igen og havner ude midt på vejen eller inde i mit hus - og uden nogen form for garanti :) Og så er der lige det trafikjuridiske som skal på plads, hvem har ansvaret for uheld når der ingen sidder bag rattet...
Klaus_
Klaus_ Feb 16 '16
@PeterE, bilen har en max distance den kan køre, 39 feet mener jeg det er (knap 12 meter). Derudover er der jo også sensorer på bilen der stopper når den er ved at ramme noget osv. De kan ikke opfange alt, hvis det er for lavt / tyndt, men den banker næppe ind i en husmur... Bilen stopper også når den kan mærke en vis modstand i motoren, har bl.a. set en YouTube video hvor den ikke ville bakke ind i en ejers garage fordi der var et lille bump. 

Om app'en koster 39 kr, 79 kr eller 0 kr, det er samme API der bruges.  Desuden opdateres Summon funktionen p.t. så den ikke længere kan fungere med key fob'en, men kræver en smartphone, og at man som bruger skal holde fingeren på skærmen hele tiden for ellers stopper bilen. Så ryger forbindelsen (eller fingeren fjernes), stopper bilen. En døde-mandsknap. Det var Consumer Reports der bad Tesla om at lave den ændring... 

PeterE
PeterE Feb 16 '16
Den der myte med at sensorerne hjælper med at stoppe bilen er meget sjov, det passer bare ikke. Prøv endelig at bak ind i en mur når du fx parkerer - det går fint :)

Jeg er nu også mest optaget af garantien og så er jeg vel en tøsedreng, men når Tesla selv og lovgivningen i EU muliggør summon, så er jeg da frisk.

Klaus_
Klaus_ Feb 16 '16
Der er jo også stor forskel på om DU kører bilen eller om Summon gør det. Der er vist noget med at under visse forhold så vil sensorerne ikke stoppe bilen - heldigvis, for de kan jo være tildækket af sne, og så er det satme træls hvis man ikke bakke ud fra bilka-båsen fordi der sidder sne, eller nogle pranksters har sat et klistermærke over eller hvad ved jeg :)  Jeg har også oplevet på motorvejen i kraftig regn at sensorerne kan snydes og advarer at man er ved at køre ind i nogen, selvom der ingen er.