Loading...
dk

Har din Tesla lavt home wifi signal | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Mar 1 '16
Der er sikkert flere som godt er klar over løsningen - jeg har dog først taget mig sammen til at fikse mit wifi signal hjemme, så det nu kan nå ud til Carporten/Tesla'en.

Er wifi signalet for svagt derhjemme, så køb feks en LT wifi extender og sæt den i stikkontakten i det rum som er tættest på bilen - og wupti! Fuldt signal, kostede mig kun 334 kr og skulle have gjort det noget før
Twinauto
Twinauto Mar 2 '16
yes, og så er den ovenikøbet megt billigere end min:-)
KimT
KimT Mar 2 '16
Det er vist sådan en TP-Link jeg har hængende på loftet - lige over bilen.

Den har overlevet vinterkulden på loftet ;-)

koden
koden Mar 2 '16
Min router sidder i kælder og laver rimeligt trådløst signal på 1. sal.

Men kunne være bedre.
Teslaen i carport har lige en enkelt streg.
Kabel trukket fra router i kælder til ny router (access point) på 1. sal.trådløst netværk 2 lavet og nu har hele huset + tesla fuld signal :-)
Extendere kan bruges men halverer vist signal styrke?

Ulempe: 2 trådløse netværk. Men da de kun skal tastes ind en gang, så er det lige meget.

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 2 '16
Twinauto
Twinauto Mar 2 '16
Ved ikke om det halverer hastigheden - det håber jeg ikke, før havde jeg næsten nul:-), kan ihvertfald se fuldt udslag på signalstyrken på Tesla'en, kommer der flere streger ryger de ud af skærmen:-)
koden
koden Mar 3 '16
Streger indikerer bare hvor godt signal styrke er til repeater... siger ikke noget om hastigheden. men er vel også lige meget hvad hastighed er til Tesla opdatering.
RobertJ
RobertJ Mar 3 '16
@Koden, mit setup er med en std yousee router og en tilkøbt router og installeret DD-WRT (Linux) styresystem. (se DD-WRT kompatibilitets liste)

Router 2 fungere som repeater AP og sender på samme SSID men på 2 forskellige kanaler. Enhed kobler derfor op på stærkeste signal / kanal.

Alternativt, kan DD-WRT og sættes op til at extende trådløs til trådløs gennem WDS.

Syntes dog kablet forbindelse mellem router/ap køre mest stabilt.

Det er klart lidt mere arbejde end at købe en billig 'WiFi extender'.

Men, 2 trådløse netværk er ikke et nødvendigt onde.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Mar 3 '16