Loading...
dk

Advarsel til bagfrakørende som kører for tæt på | Tesla Forum

Tarrild
Tarrild Mar 15 '16
Jeg blev spurgt af en af mine kolleger om Teslaer advarer bagfrakørende, hvis de kører for tæt på. Han havde observeret at Teslaen blinkede med baglygterne da bil bag ved kom tæt på. Er der nogen der ved noget om det?

Senere har jeg selv observeret at jeg med autopilot holder stille bag bilen foran med ca. 2-3 meter i mellem. Da bilen bagved kommer tæt på reducerer Teslaen afstanden til bilen foran til 1-2 meter og derved udjævner afstanden til bilerne for og bag. Så måske er der noget om det...

PeterE
PeterE Mar 15 '16
Hvis han har kørt bagved mig, og kommet så tæt på at jeg ikke kan se hans lygter i bakspejlet så har min Tesla blinket med katastrofeblinket - men det er mig selv der trykker på knappen :) Spøg til side, der er noget med at katastrofeblinket slås til når man bremser meget hårdt op, vistnok når ABS slår til.
Klaus_
Klaus_ Mar 15 '16
"Blinkede med baglygterne" - mener du blinklyste, eller bremselyset?  Når man slipper speederen og bilen bremser ned (hvilket jo sker kraftigere end i en normal ICE bil), så vil bremselyset også tænde, for at advare dem bagfra at man sænker farten lidt hurtigere end "normalt".  Så kan det ikke være at han bare har sluppet speederen?
Tarrild
Tarrild Mar 15 '16

Citat fra Klaus_ "Blinkede med baglygterne" - mener du blinklyste, eller bremselyset?  Når man slipper speederen og bilen bremser ned (hvilket jo sker kraftigere end i en normal ICE bil), så vil bremselyset også tænde, for at advare dem bagfra at man sænker farten lidt hurtigere end "normalt".  Så kan det ikke være at han bare har sluppet speederen?
Jeg tror han mente at bremselyset blinkede som advarsel, ligesom hvis du selv lige trådte et par gange på bremsen for at gøre den bagved opmærksom.
Tarrild
Tarrild Mar 15 '16

Citat fra PeterE Hvis han har kørt bagved mig, og kommet så tæt på at jeg ikke kan se hans lygter i bakspejlet så har min Tesla blinket med katastrofeblinket - men det er mig selv der trykker på knappen :) Spøg til side, der er noget med at katastrofeblinket slås til når man bremser meget hårdt op, vistnok når ABS slår til.
Det var ikke fordi der blev lavet en hård opbremsning, men mere fordi bilen bagved kørte meget tæt på...
Klaus_
Klaus_ Mar 16 '16
Det har jeg aldrig hørt om at bilen kan (dermed ikke sagt at den ikke gør det), men i teorien burde det jo kunne lade sig gøre - der sidder trods alt sensorer bag på også.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 16 '16
Jeg har også lagt mærke til at den satte farten ned da der kom en meget tæt op bag mig. Den ene gang blev ham bagved pisse sur. Jeg ved så ikke om den troede der var noget foran den skulle sætte farten ned for eller ham der var bagved den registrerede.