Loading...
dk

Lademuligheder i Prag - erfaringer? | Tesla Forum

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 18 '16
Hej

Jeg skal med min datter til Prag på håndboldtræningslejr Påsken over. I den forbindelse vil vi gerne have Teslaen ud på sin første "rigtige" udlandstur :-).

Der er ca 180 km fra sidste Supercharger i Tyskland til Prag og jeg regner med at skulle bruge bilen lidt i Prag (har en 85D).

Jeg har undersøgt en del omkring lademuligheder i Prag og har også fundet ud af et par ting.

1. Hotellet vi skal bo på har ikke lademuligheder

2. Supercharger i Prag er planlagt (tilladelse indhentet), men byggeriet, der er påbegyndt på grunden er desværre kun nogle meget indledende øvelser inden selve Superchargerstationen kommer (sandsynligvis om nogle måneder).

3. Der er mange ladepunkter (bl.a. E-On), men det er (for mig) svært at gennemskue kravene - meget tyder på lokale abonnementer, der skal tegnes. Har haft fat i E-On DK, som ikke kunne være behjælpelig.

4. Redningen (måske). En venlig Tjekke har i et forum henvist mig til et supermoderne Indkøbscenter, hvor der skulle være gratisopladning, Type 2 stik. Jeg har tjekket deres hjemmeside og det ser bestemt meget lovende ud.

Men jeg vil rigtig gerne høre om I herinde har noget erfaring med opladning i Tjekkiet. Har søgt i Forum og har kun, kunne finde et enkelt indlæg i en tråd omhandlende SW 6.2, een der har ladet på hotellet de boede på.

Pft

VH

Jan

kensmark
kensmark Mar 18 '16
Hej Lyngedreng, jeg faldt over denne : 

http://www.hybrid.cz/mapa-stanic/?t=ele

Vi glæder os til at høre nærmere når du er hjemme.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 19 '16
Hej Kensmark!

Tak for linket! Har været lidt rundt og kigge på det - har også kigget på chargemap, hvor der også er ganske god oversigt. Umiddelbart ser det ud til, at der evt. også er et par McDonalds steder, der tilbyder gratis opladening (type 2).

https://chargemap.com/points/results

Jeg skal nok dele (de forhåbentlig gode) erfaringer, når jeg kommer hjem.

Stødte for noget tid siden på en Teslaejer, mens bilen var inde i Århus SC. Han var netop kommet tilbage fra Prag, hvor det havde været et absolut mareridt at finde ladesteder - men satser da på, at jeg har et par steder i ærmet nu. Det er jo lige før, men kan nå til Prag og tilbage til SuCen i Tyskland :-)

Vh

Jan

LarsV
LarsV May 17 '16

Hej Lyngedrengen

Da vi har planer om at køre til Prag i sommerferien, var jeg lidt interesseret i at høre nærmere om din tur, fandt du et hotel med lademulighed ? eller fandt I ud af det på anden vis.?

Øvrige som kan oplyse om hoteller med lademulighed i Prag.?

Vh. Lars

Lyngedrengen
Lyngedrengen May 17 '16

Hej Lars

Ja, jeg fandt dette indkøbscenter med alm type 2 - gratis ladning og i øvrigt et fantastisk center!

Cerny Most - How to find us

Når man ankommer, så skal man ringe på det nummer, der står på laderen og så kommer der efter lidt tid en mand og "låser op" for laderen. Det fungerede smertefrit. Det kneb lidt med det engelske, men dog tilstrækkeligt til at vi fandt ud af det :-)

VH

Jan

Citat fra LarsV

Hej Lyngedrengen

Da vi har planer om at køre til Prag i sommerferien, var jeg lidt interesseret i at høre nærmere om din tur, fandt du et hotel med lademulighed ? eller fandt I ud af det på anden vis.?

Øvrige som kan oplyse om hoteller med lademulighed i Prag.?

Vh. Lars