Loading...
dk

Autimatisk regulering af lydstyrke fra Radio mm | Tesla Forum

svhansen2006
svhansen2006 Mar 22 '16
Jeg har haft en underlig oplevelse. I starten af min Tesla tid oplevede jeg at når jeg brugte NAV med stemme guide så blev lyden af eksempelvis radio skruet ned automatisk/flyttet til højre side så jeg kunne høre stemme guiden tydeligt. En meget smart funktion tænkte jeg. Men nu er sker dette ikke mere?? Er det noget jeg har drømt eller andre der har haft samme oplevelse? Jeg tænkte det var en setting/konfiguration men Jvf Tesla support findes denne funktionalitet slet ikke?

pouls
pouls Mar 22 '16
Det er ikke noget , du har drømt. Det er smart. Jeg har ikke lagt mærke til, om den ikke gør det mere.
CCR
CCR Mar 22 '16
Det har jeg også bemærket, men jeg bruger oftest navigationen med kørselsanvisningerne helt mutet, så jeg har ikke bemærket om det er ændret.
Mekaniseringen med at lade navigationen tale fra den venstre højttaler og musikken fra den højre har for mig ikke givet et godt lydbillede, og min oplevelse er, at det til tider er svært at høre hvad der bliver sagt. Jeg endte med at skrue højere op for navigationen end reelt set nødvendigt og det er heller ikke smart. Jeg ville allerhelst foretrække at musikken blev faded ned mens man hører kørselsanvisninger (og at man kan styre hvor meget der fades ned). Sådan havde jeg det i min tidligere Audi og det fungerede ret godt.
Forummets indlæg er redigeret af CCR Mar 22 '16
svhansen2006
svhansen2006 Mar 22 '16
tak for info. Mærkeligt at det nu er forsvundet og Tesla support slet ikke mener der findes sådan en funktionalitet.

Jeg var ret glad for at nav talte fra venstre side og resten blev ført over i højre

ILarsen
ILarsen Mar 22 '16
Min 70R fra sidste år "flytter" musik væk fra føreren, når navigationen har noget at fortælle. Det har den gjort fra dag 1.