Loading...
dk

Destination Charging i Europa er vist tæt på. | Tesla Forum

Malte
Malte Mar 27 '16
Har i påsken besøgt et dansk ejet hotel i Norge. I følge personalet havde de i kælderen 2 stk. Tesla destinations ladere liggende klar til montering. 

Personalet var meget kede af at de ikke havde kunnet få lov til at montere dem endnu, således at jeg og de andre Teslaer deroppe kunne få lov at bruge dem allerede. De havde fået meget strenge instrukser på at de først måtte sættes op om 14 dage. 

Mener de sagde at de blev sat op den 8-9 april.


Er der andre der har spottet noget lignende? Måske man kunne forestille sig at Destination Charging Europa åbningen annonceres sammen med Model 3 eventet?


TRS
TRS Mar 27 '16
Hvilket hotel var det.....
fmm1000
fmm1000 Mar 28 '16
Så er den første destination charger i Skandinavien åbnet.
Den befinder sig i Romme Alpin Center Nord for Stockholm og de første svenskere har allerede suttet juice der.
Hmm. Kan frygte lidt, at de danske strømpriser betyder, konceptet ikke bliver så veludbygget i Danmark.
Hookmaker
Hookmaker Mar 28 '16
Nemlig.... Så snart de dukker op vil der komme folk strømmende til for at sutte gratis...;-)
Jakob
Jakob Mar 28 '16
Jeg kan anbefale Hotel Edelweiss i Grossarl i Østrig. Tre Tesla ladepladser i kælderen - oven i købet malet røde og med et kæmpe lysende TESLA logo skilt. Ejeren er en sand Tesla fan - som os andre. 
Malte
Malte Apr 25 '16
Så er de på kortet:

Destination Charging

Michael72
Michael72 Apr 25 '16
Betaler man på disse ladere eller skal man bo på hotellet for at måtte lade ?
griffel
griffel Apr 25 '16
Klik på kortet, der står om de er 'plublic' eller 'only for patrons' :-)
MicTheCat
MicTheCat Apr 25 '16
For et par år siden overnattede fruen og jeg på Hotel Knudsens Gård i Odense og ejeren Steen var meget begejstret og fortalte at han skam havde en Tesla lader i hans parkeringskælder. Det var så en Roadster lader. Men jeg sagde at han skulle kontakte Tesla for at få et par ladere. Det ser ud til at han har gjort det for Hotel Knudsens Gård er en af to Destination Chargere i DK. Han har nok haft den i mindst et år
Pharma
Pharma Apr 29 '16
Ja, den er god nok!

Steen anviste selv vejen til den aflåste garage.

Flot af en herre i sin bedste alder, der selv kører Range Rover!

Så mangler vi bare, at Rosengårdcentret følger trop med en 10 - 20 stk.

MVH Ole



TorbenS
TorbenS Jun 11 '16

Er der nogen som ved hvor meget effekt man kan lade med på en Destination Charger ?

Nogen er opgivet til 11 kW og andre til 22 kW. Er det AC eller DC ?

Kan jeg lade med 22 kW med en enkelt lader i Teslaen ?

Jeg tager nemlig på ferie i nogle uger i Toulon i Frankrig og nærmeste lader er en Destination Charger på Circuit Paul Ricard.

Nærmeste lader er ellers IKEA men den er tit defekt ifølge de lokale franskmænd.

 

Raymond
Raymond Jun 11 '16

Destinationcharger er AC og du kan kun lade med 11kW, hvis du kun har en enkelt inverter. For at lade mere, så skal det være DC, ChaDeMo eller SuC.

TorbenS
TorbenS Jun 11 '16

Ok, tak Raymond. Jeg har også ChaDeMo med, til når jeg er heldig at finde en som virker.

Mit Kiwhi Pass fik jeg aldrig til at virke men jeg modtager snart et Sodetrel kort. Det er også dem som PlugSurfing går i samarbejde med sidst i juli, men da er jeg desværre på vej hjem.