Loading...
dk

16 A er lykken | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Mar 28 '16
Jeg har netop fået installeret 16a kraftstik i carporten, hvor er det bare lækkert, at man efter en lang tur eller de daglige 50-100 km bare ved, at bilen snart er klar igen

Overvejer om der er økonomisk fremtid i fradrag ved at abonnere på en væglader, dårlig business hvis tilskud udløber efter 2016.

Til gengæld har jeg også netop indtalleret det omdiskuterede Modstrøms "gratis" strøm fra 24-6, hvor man kun betaler 1,10 i afgift pr kw - kan jo ikke konkludere økonomien endnu, men opsætning og Tedlaens indstlling af ladetidspunkt fungerer fint, på modstrøm betaler jeg et lille abonnement pr måned men burde få kw pris til spotpris - jeg havde en dyr el-udbyder, så er spændt på den samlede økonomi over tid - installerer jeg en ladeboks, så burde jeg næsten gå i nul fra 24-6, ihvertfsld i 2016, men skal jeg jo betale for abonnement på boksen - time will show

Konklusion, har du ikke 16a, så overvej at få det
sjensen
sjensen Mar 28 '16

Jeg bruger selv abonnement på lader og har ikke Modstrøm (men derimod Vindstød) som el-selskab. Bemærk dog denne forudsætning for korrekt "gratis strøm om natten":

"Hvis du benytter Modstrøms El-aflæser, afregner vi dig efter dit faktiske forbrug – også om natten."

Selve strømprisen er jo ret variabel, men typisk 15-30 øre / kWh. Det er det du kan spare om natten. Jeg tror du glemmer betaling til net-distributions-selskabet (94 øre hos DONG)