Loading...
dk

Refusion af el-afgift gennem eget firma | Tesla Forum

kayjay
kayjay Mar 29 '16

Så tager vi den lige igen igen, Raymond :-)

Tør nogen svare på følgende:

Vil skat acceptere at jeg opretter et firma med udelukkende det formål at få el-afgifter retur for mig selv?

(de almindelige vilkår angående målere, stik mm. er jeg med på).

Raymond
Raymond Mar 29 '16

Ja, hvad skulle deres begrundelse være for ikke at gøre det?

Jeg har nu bare svært ved at se fordelen, det koster jo trods alt noget at have et MOMS registreret firma kørende.

supergaard
supergaard Mar 29 '16
Hvorfor ik bare spørge SKAT direkte, uden 20 mennesker spekulationer?

Du ville i praksis være elbil-operatør (som Clever) og da firmaet ville eje en lader og leje den ud til dig selv er der jo intet ulovligt i setuppet. Firmaet vil dog køre med minus første år til indkøb af lader og hvert eneste år køre med negativ energiafgift / moms indberetning. Så du vil helt sikkert påkalde dig deres opmærksomhed :)

Forummets indlæg er redigeret af supergaard Mar 29 '16
Raymond
Raymond Mar 29 '16

Skat har meget svært ved at acceptere firmaer med omsætninger under 60k, det betragter de som hobbyvirksomheder.

Så gør som supergaard foreslår:

• 400 kr. koster det at få et bindende svar
  • Vi svarer normalt inden for 3 måneder. (Vi er ikke mig, det er klippet fra Skat.dk)
  • Et bindende svar gælder højst i 5 år.
  • Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 29 '16
    HRH
    HRH Mar 29 '16
    Vær lige opmærksom på, at et bindende svar, ikke er bindende, hvis skat får lyst til at mene noget andet.
    PeterE
    PeterE Mar 30 '16
    Udgangspunktet er selvfølgelig NEJ. Et selskab, uanset registreringsform, skal have et erhvervsmæssigt formål og ikke bare være for at du kan undgå afgifter. Det får du aldrig Skat til at blåstemple - håber jeg da.
    Raymond
    Raymond Mar 30 '16
    PeterE: Du har delvis ret med det erhvervsmæssige formål, men formålet er klart og ok, så jeg tror ikke skat kan sige nej.
    PeterE
    PeterE Mar 30 '16
    Formålet: 'udelukkende det formål at få el-afgifter retur for mig selv?' er da langt fra ok. Langt fra - og har intet med et selskab at gøre. IMHO.