Loading...
dk

"Ridse" i panoramasoltag | Tesla Forum

henrik_dk
henrik_dk Mar 29 '16
Jeg har netop opdaget den her 15-20 cm lange "ridse" i forreste højre hjørne af paroramasoltaget.

Er det noget, som I har set før? Her tænker jeg på, om det kan være en kendt fejl? Det mærkes ikke som en ridse, mere som en lille forhøjning i overfladen.

Vaskede bilen i fredags og der var "ridsen" der ikke. Lørdag var soltaget åbnet for første gang år. Måske "ridsen" er kommet der.

Mener ikke, at det kan være hærværk, da bilen ikke har været efterladt uden opsyn siden fredag. Står også i aflåst garage.
Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Mar 29 '16
RobertJ
RobertJ Mar 29 '16
Det ligner dit glas er flækket fra ydersiden og ind. Derfor solfilmen løsner sig.

Kunne være et meget uheldigt stenslag.

- R

PEB
PEB Mar 30 '16
Glasset kan ikke "flække". Det er hærdet og det går i tusind stykker hvis det går i stykker. Samme som sideruderne i en bil. Der er muligvis en laminering i, ligesom i en forrude.
Bianco
Bianco Mar 30 '16
Der kan sagtens flække. Mit gjorde, og blev skiftet på garantien. 
PEB
PEB Mar 30 '16

Citat fra Bianco Der kan sagtens flække. Mit gjorde, og blev skiftet på garantien. 

Det undrer mig. Det er ikke særlig sikkert i forbindelse med et evt. uheld og normalen er at det ikke må kunne give skarpe kanter.
Seppe
Seppe Mar 30 '16
Hvis der er film på begge sider, så bliver det jo hængende uanset om det flækker eller hvad det gør.
henrik_dk
henrik_dk Mar 31 '16
Har været forbi Tesla i dag og fik taget nogle billeder af soltaget. Venter nu bare på, at høre om garantien dækker det.

Revnen er lige ovenover et beslag i soltaget. Så det kan måske godt være sket, da jeg brugte soltaget i weekenden.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 31 '16
Med mindre de kan se et fysisk stenslag der er skyld i det, burde de dække det. Det har sikkert siddet i spænd på en måde

AOA
AOA Apr 1 '16
Opdagede i går fuldstændig det samme på min! 

Revnen er på højre bageste del af den bevægelige del af taget. 

Skal have set på det hos Tesla på mandag.

Forummets indlæg er redigeret af AOA Apr 1 '16
henrik_dk
henrik_dk Apr 1 '16
Har fået svar i dag fra Tesla og det bliver lavet over garantien. Så det er jeg rigtig glad for :-).
Climber
Climber May 3 '16
Nu har jeg også fået flækket panoramatag i venstre baghjørne. Man kan ikke se spor efter hærværk, men taget har været åbnet og lukket nogle gange i går. I øvrigt ser det ud til, at glasset er lamineret, og det kun er det ene lag der er flækket.
Climber
Climber May 3 '16
Tesla ville slet ikke se på det. Manden hos Tesla spurgte om jeg havde en glasforsikring, og så sendte han mig direkte til DAS, så de afgør om det er en garantiskade. Skal jeg være tryg ved det arrangement?
DeaconWP
DeaconWP May 3 '16
Tja, har du en glasforsikring uden selvrisiko,  kan der da være noget fornuft i, at Tesla får lidt til skaden.
Men har du ikke en glasforsikring uden selvrisiko, så vil jeg da være forstående over for, at måske vil være træt af det.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 3 '16
Bianco
Bianco May 3 '16
Citat fra Climber Tesla ville slet ikke se på det. Manden hos Tesla spurgte om jeg havde en glasforsikring, og så sendte han mig direkte til DAS, så de afgør om det er en garantiskade. Skal jeg være tryg ved det arrangement?

Hvis der ikke er et tydeligt stenslag ved revnen, så er det en fejl i montering af taget. Kør ind til Tesla uden aftale så de kan kikke på det.