Loading...
dk

Underlig blinker | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Apr 4 '16
På det seneste har bilen oftest kun blinket en gang når jeg benytter 'halvt' udslag med blinkerarmen, imod de sædvanlige tre. Det gælder både mod højre og venstre. Desuden har jeg lagt mærke til at blinklysene på billedet af bilen under 'Controls' ikke er i sync med blinkerlyden - ja faktisk blinker den i en underlig hurtig-langsom takt. Jeg mener at de plejer at være synkrone med blinkerlyden. 


Det første er ret irriterende, det sidste selvfølgelig bare en detalje. Jeg har prøvet at genstarte begge displays uden nogen ændring - nogen der har en ide til årsagen?


85D uden autopilot aktiveret

Seppe
Seppe Apr 5 '16
I "gammeldags" biler opføre blinklyset sig tit spøjst når der er røget en pære - prøv at undersøg det :-)


Jeg har i øvrigt opdaget en anden ting som undre mig lidt, når blinklyset er er tændt kun med dags-køreslys, så dæmper den lyset i lygten (altså det hvide lys/lystriben), altså kun den der blinker... Aner ikke om det altid har været sådan. S85 fra foråret '14.

KimT
KimT Apr 5 '16
Mht. at kørelyset dæmper i den sider man bliker til. Det er der noget lovgivning der siger den skal. Det vil du se på alle biler der kører med LED kørelys
Seppe
Seppe Apr 5 '16
Der kan man bare se, det har jeg aldrig lagt mærke til før :-)
ElPeter
ElPeter Apr 5 '16
Jeg lagde mærke til en Volvo igår hvor (LED-) kørelyset var helt slukket i den side hvor afviseren blinkede, jeg troede først at 'pæren' var sprunget, hvilket jo er ret usædvanligt for en LED.


'Desværre' blinkter alle lys på min bil som de skal, så det er ikke årsagen i dette tilfælde.

DeaconWP
DeaconWP Apr 5 '16
Lyset dæmpes i dit kørelys for at man bedre kan se afviser blinket.

Mange biler har for dårligt konstruerede lygter, hvor blinklyset er sammenbygget med nærlys lygterne, og det derfor er svært at skelne for andre, at man faktisk har aktiveret retningsviserne.

Så det er en god ting, at lyset slukkes, når man skal se blinkene. Bare de tænder igen.
PEB
PEB Apr 5 '16

Citat fra ElPeter Jeg lagde mærke til en Volvo igår hvor (LED-) kørelyset var helt slukket i den side hvor afviseren blinkede, jeg troede først at 'pæren' var sprunget, hvilket jo er ret usædvanligt for en LED.



Det er nu ikke så usædvanligt, at LED går i stykker. Jeg har skiftet rigtig mange LED i Audi forlygter. Man vil gerne have meget lys ud af dem og det kræver strøm og det udvikler varme. Det er varmen der slår dem ihjel.