Loading...
dk

Sælges: Model S 85 2014, 86.000km, kr. 529.999,- | Tesla Forum

ThomasT
ThomasT May 2 '16
Sælger min Model S 85 fra '14 med 86.000km kørt grundet køb af ny Tesla :)

Specifikationer:

* 19" hjul

* Luftaffjedring

* Techpakke

* Beige læder

* Dobbeltladere

* Soltag

* Hattehylde

Se flere specs på billederne.

På de vedhæftede billeder har bilen 21" fælge på, disse kan medfølge i stedet for 19", men dækkene her er nedslidte og skal skiftes nu.

Pris: kr. 529.999,-    befinder sig på Sjælland i Roskildeområdet.

Mvh

Thomas

+45 60705457

thomas@thorndahl.net

Forummets indlæg er redigeret af ThomasT May 2 '16
Toppe
Toppe May 2 '16
Den kunne jeg godt være interesseret i at høre lidt mere om. 

- Hvornår fra 2014 er den fra ?

- Har den haft nogen fejl/problemer

- Er der nogen ridser ol. (brugsspor)

- Hvor meget dæk er der på 19" fælge ? og følger der vinterdæk med ?

- Er det en 5 eller 7 personers.

Send i øvrigt gerne flere billeder til tbj6950@gmail.com eller 51887935. Tak 

På forhånd tak.

DeaconWP
DeaconWP May 3 '16
Ih altså, her er lige en oplagt sag:
Hvis du ikke har købt og betalt din nye Tesla endnu, så vil jeg da anbefale, at du sælger din brugte bil til Tesla i stedet for. Så kan topper købe din bil af dem, bare med 4 års ny garanti inklusive nye 80.000 km.

Har I ikke tænkt på det? Tesla vil godt købe din bil er jeg sikker på, hvis du køber en anden af dem.
Toppe
Toppe May 3 '16
Citat fra DeaconWP Ih altså, her er lige en oplagt sag:
Hvis du ikke har købt og betalt din nye Tesla endnu, så vil jeg da anbefale, at du sælger din brugte bil til Tesla i stedet for. Så kan topper købe din bil af dem, bare med 4 års ny garanti inklusive nye 80.000 km.

Har I ikke tænkt på det? Tesla vil godt købe din bil er jeg sikker på, hvis du køber en anden af dem.
Det vil Tesla vel ikke gøre uden merpris ? Det vil vel have en pris at få dem med på den deal - eller?
DeaconWP
DeaconWP May 4 '16
Jo da, det er rigtigt.
Det gør alle forhandlere jo, tager en brugt i bytte, klargør den og tjener lidt på det. Og af fortjenesten skal der så kalkuleres med en udgift til garanti reparationer.

Forskellen på Tesla Motors og de andre er blot, at der kommer en ny "nyvogns garanti" på.

Og Tesla har den politik, at de ikke skal tjene på den brugte, men tjener på den nye de har leveret i stedet for.

Så med de reservedelspriser vi kender for Tesla, så vil det være en oplagt fornuftig handling, at man sælger sin, som i dette tilfælde, relativt gamle bil til Tesla, når man køber en ny. Og så står den nye ejer, som Tesla så sælger den til, meget bedre.

Tag nu for eksempel en lader. Hvis der ikke er garanti på bilen, hvad så, når der opstår problemer? Hvad tror du Tesla tager i timen for deres værkstedsarbejde, hvor de fejlfinder og finder ud af, at det ikke er en fejl? Og hvis de finder ud af, at det er en fejl, og de skal have en ny del bestilt hjem? Timeprisen er så vidt jeg ved 1.200 kr.

Hvor går man hen og får kvalificeret hjælp, hvis garantien er udløbet. Jeg tror på det bedste i Teslas personale. Så de vil sikkert gerne hjælpe i vid udstrækning. Men hvor langt må de gå, uden at fakturere for brugt tid?
Kan den nyvogns garanti på 4 år, og 80.000 km fra lavering ikke være 50 til 75.000 kr værd, hvis det er det leje vi ender med?

ThomasT
ThomasT May 8 '16
Hej,

her er lidt flere billeder. Bilen er leveret til mig i juni 2014. Af ting er "mindre perfekte" som jeg har bemærket skal nævnes (kan sende billeder af det, når jeg får dem taget):

* Nedslidte dæk på 21", skal skiftes nu!

* Et par ridser i 21" fælge (ikke nogen hvis man tager den med 19")

* Skade på bagsiden af passagérsædet, som om en lille skarp ting har prikket et lille hul

* Ridse i betrækket på passagérsædet

* Beklædning bag på førersædet har løsnet sig lidt

Følgende fejl er udbredret af Tesla:

* Defekt lader skiftet umiddelbart efter levering (kunne kun lade ved 2 faser)

* "Klik"-lyd fra styretøjet rettet efter 3 måneder

* Drive-unit skiftet efter 67.000km pga. mislyd (dec-2015)

* UMC (ladekabel) ombyttet aug. 2015 pga. vandskade (den er åbenbart ikke vandtæt)

Der er ingen fejl, som jeg kender til, ved bilen nu. 19" dæk har, så vidt jeg husker, 3mm spor tilbage. Det er en 5 personers model. Der er ikke nogle ridser i bilen af nævneværdig grad.

Jeg overvejer at lade bilen indgå i handlen med Tesla, men som diskuteret hér er der risiko for at de vil sælge den dyrere end det, jeg gør.

Mvh

Thomas

Citat fra Toppe Den kunne jeg godt være interesseret i at høre lidt mere om. 

- Hvornår fra 2014 er den fra ?

- Har den haft nogen fejl/problemer

- Er der nogen ridser ol. (brugsspor)

- Hvor meget dæk er der på 19" fælge ? og følger der vinterdæk med ?

- Er det en 5 eller 7 personers.

Send i øvrigt gerne flere billeder til tbj6950@gmail.com eller 51887935. Tak 

På forhånd tak.

Forummets indlæg er redigeret af ThomasT May 8 '16