Loading...
dk

Lyddæmpning og sikkerhed | Tesla Forum

kr
kr May 6 '16
Tesla har gjort mig opmærksom på at de har oplevet problemer med lyddæmpning i dørene som har givet problemer for udløsning af airbags. Måske er det sidekollisions sensor som ikke fungerer pga. lyddæmpningen.

Er det noget man skal være bekymret for ? Har nogen oplevet problemer med det ?

Er der noget man kan gøre for at se om det skulle være et problem eller ej ?

NCL
NCL May 6 '16
På de nye biler sætter de selv lyddæmpende plader i næsten hele døren, så jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være? Ved ikke hvor den sensor sidder og fungerer, men man må gå ud fra at hvis den bliver "trykket" så bliver den det vel også selv om der sidder en stp plade i døren.
Secondtoflying
Secondtoflying May 6 '16
Ret så enig i at det er varm luft, MEN tror de vil gøre alt hvad de kan for at sno sig udenom.

Det ER nu engang svært at bevise om det har nogen indflydelse på side collision sensoren, medmindre man vælger at teste det in real life!!!

(Kunne man så købe en lydisolering hos Tesla kunne jeg tl nød forstå at de prøver at holde pengene i huset, men det tilbyder de mig bekendt ikke.
Jeg har købt pladerne, men endnu ikke fået monteret en eneste, ikke pga. garanti - den har kørt over 90.000 Km. - men pga. manglende tid.)

Mvh,

Secondtoflying.