Loading...
dk

Ridse i sideruden | Tesla Forum

OleJ
OleJ May 9 '16
Jeg har fået en ridse i ruden i førersiden, og kan se den er på vej i den anden siden også. Tror den kommer fra en fejl indvendigt i døren, som om der er noget der ridser ruden når den kører op og ned. Kender nogen af jer til det problem ?
T3S7A
T3S7A May 9 '16
Endnu en kendt fejl, som stort set alle biler får ( afhængig af hvor meget man bruger ruden ). Indtilvidere skifter Tesla ruden, og fikser noget med håndtag mm, som går mod ruden i døren. 
Lennartbj
Lennartbj May 9 '16
Jeg har det samme på venstre bagdør. Tager ud til Tesla og får det vurderet. Har tidligere hørt at håndtagsmekanikken kan forårsage det, men mit er et stykke fra, så det er nok ikke det.
Mack
Mack May 9 '16
Jeg troede sku bare jeg havde været uheldig med en lille sten..... endnu engang må man sige at forummet er et fantastisk sted :-)
JL
JL May 9 '16
Samme her :-) Jeg fik sat solfilm på i sidste uge og så kan man rigtig se ridser og jeg har en præcis magen til :-)
Klaus_
Klaus_ May 9 '16
Jeg undrede mig også over hvad det var, her forleden, tænkte det nok var noget snavs/kalk fra vand der havde løbet ned e.l. Har ikke prøvet om det kan fjernes med vinduesrens endnu, men det kan det næppe når andre også har den....

Gad vide hvad Tesla siger til at fikse det der er problemet i døren, når nu døren har fået eftermonteret lydisoleringsmåtter...?

Henrik1968
Henrik1968 May 9 '16
Har tidligere påpeget samme problem overfor Tesla. Beskeden tilbage var, at det givetvis skyldes snavs og at det var mit eget problem. Super hvis Tesla har erkendt problematikken nu!
JonasHansen
JonasHansen May 9 '16
jeg har det samme. ca midt på foreste rude i føresiden.
mkiaer
mkiaer May 9 '16
Samme problem her. Går netop i gang med at vaske bil om ca. 20 min. og vil derefter tage nogle billeder og mål mht. placering så I har noget at sammenligne med. Kan måske hjælpe os alle hvis det viser sig at det er et Tesla-skabt problem.
T3S7A
T3S7A May 9 '16
Tror ikke nogen kan se sig fri for de ridser. Jeg har en 2013 model, den har så mange ridser at man snart ikke kan se ud af ruden ( Overdrivelse fremmer forståelsen ). Jeg skal nok lige ved lejlighed tage et billede af det. 

mkiaer
mkiaer May 9 '16
Har vedlagt billede (a.k.a. alternativ selfie). Ridsen er ca. 17cm lang og starter ca. 19.5cm inde fra højre kant (når man står uden for) og går lidt skråt opad!!! Den slutter ca. 13.5cm fra toppen af ruden. Det at ridsen stopper, i.e. ikke fortsætter hele vejen op, får mig til at mistænke at det er noget inden i døren.

DavidS90D
DavidS90D May 9 '16
Fin centerkonsol :-)

Men er ridsen parallel med rudens vandring ? Du siger den går skråt.

mkiaer
mkiaer May 9 '16
Korrekt - den er parallel til rudens vandring (højre side).
T3S7A
T3S7A May 9 '16

Ridser
Michael72
Michael72 May 9 '16
Jeg har samme problem på forreste passagerside og troede også, at det nok var en lille sten. 
henrik_dk
henrik_dk May 9 '16
Der er ikke noget at se på min P85D fra august 2015. Har lige vasket den.

JL
JL May 9 '16
Min højre forrude er ridset på præcis samme sted/måde som mkiar.
Niels
Niels May 9 '16
hvis i ser på den liste som sider neders ved dørene, så vil i bemærke at andre bil fabrikanter lader en gummi læbe ligge helt op mod ruden - netop for at viske fri for vand og småsten når ruden rulles ned.
tesla har dersværre valgt at afslutte helt inde ved ruden med en filt pude og gummi læben stopper 2 mm fra glasset....hvilket så resultere i at der kan komme ridser hvis/når der er småsten som sider inde ved ruden og man samtidig køre ruden op/ned.
skyldes måske også at glaset er mere blødt end andre bilers glas.?

personlig undgår jeg i videst mulig omfang at køre ruden op/ned da jeg ved det kan resultere i ridser...en lidt kedelig løsning.
hvis tesla istedet udskiftetede den gummiliste som findes i døren til en som har nogle læber som er 2 mm længere, så ville problemet være løst. tænker udviklings afdelingen må være klar over det.
SteffenFabrin
SteffenFabrin May 9 '16
Prøv at lægge mærke til at ridsen rammer perfekt ned til de skruer der holder dørhåndtaget fast. Inden i døren sidder de for langt ude og rammer dermed ruden. Håber forklaringen giver mening.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 9 '16
Jeg har efterhånden haft 400 teslaer igennem til opti coat behandling, og de fleste af disse har samme problem, nogle endda i begge sider - en strå rids der flugter ca med spidsen af håndtaget
Sider: 1 2 »