Loading...
dk

Vindues viskere hvor fjederen er røget af ?? | Tesla Forum

gronkjaer
gronkjaer May 13 '16
Nogle der ved hvordan fjederen i vinduesvisker armen sættes tilbage?? Har hevet dem for langt fra ruden og opdagede først da jeg ville sætte dem retur at fjederen var hoppet af. Men kan kun se et hul hvor den skal i så mangler lidt hjælp
AndersHoj
AndersHoj May 13 '16
Jeg gjorde det samme da jeg ville rengøre forruden.

Jeg fik min svogers hjælp til at fikse det.

Vi gjorde følgende:
1. Pillede vinduesviskerne helt af bilen med en aftrækker (blev nød til at lave en mini aftrækker selv)
2. For at vi kunne sætte fjederen på igen, skulle vi trække i den, så vi satte fjederen på uden ene ende og satte vi noget patenbånd på den anden ende og i den anden ende af patenbåndet satte vi en bolt og en møtrik så vi kunne trække fjederen hen over hullet og presse den på plads igen.
Der efter monterede vi viskerarmen på bilen igen og det har fungeret fantastisk lige siden :-)

Hvis du vil have det mere uddybet. Kan du ringe til mig i morgen. Send en PB så får du mit nummer :-)
gronkjaer
gronkjaer May 13 '16
Det vil jeg meget gerne !! Tak..
RobertJ
RobertJ May 14 '16
Jeg fik Tesla til at komme og skifte viskerarmen på arbejdspladsen efter jeg havde 'bukket' fjederen af ved rudevask. Ranger-service er alligevel godt for noget.

*efter at have rodet med den i 2 timer, den er sindsyg stram at få på.*

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 14 '16
Captiva
Captiva May 14 '16
Lige af nysgerrighed, da jeg (heldigvis) ikke endnu har haft brug Tesla Road side assistance: hvad koster det at få dem ud til selvforskyldte hændelser som f.eks. det her fjederissue, punktering eller lign.?

Mvh Thomsen
gronkjaer
gronkjaer May 14 '16
Jamen, det var nu let nok.. først skulle man have viskerarmen af. så satte jeg fjederen på en lille skruetrækker og kunne så trække den over til hullet hvor fjederen skulle sættes i.. ca. 15 min. arbejde..