Loading...
dk

Har lige fået 21" med org. låse-bolte fra Tesla - er det ok syntes i? Sænkning + spacere... | Tesla Forum

jespert
jespert May 19 '16

Hej

Har lige fået monteret 21" turbine fælge hos Tesla hvor jeg også bestilte et sæt låsebolte. Den stikker ca. en centimeret længerede ud end andre med hætte. Ville i være tilfredse med det og findes der ikke en pænere løsning? Se billedet.

Bag på syntes jeg det ville klæde bilen med spacere på ca. 20 mm? Nogen der har erfaring med dette eller kan linke til de rigtige?

Sænkning. Kan man sænke bilen med fjedre ca. 20 mm når der ikke er luftundervogn og mon det bliver træls med garanti osv ved Tesla?

PEB
PEB May 19 '16

Det duer ikke med de låsebolte. En rørtang kan nemt løsne dem.

Twinauto
Twinauto May 19 '16
Spacere er rigtig skidt for alle biler, du ændrer på bilens mål/opsætning og risikerer at flytte en belastning/skabe en ekstrabelastning på forkerte steder. I værste fald kan du også få problem med garantien
jespert
jespert May 19 '16
Ok tak for svar begge.
1: kører ud til Tesla og snakker med dem om låseboltene.
2: jeg må lære at leve med indpresningen på fælgene bag til, øv :-(
DeaconWP
DeaconWP May 19 '16

Drejer den yderste ring ikke bare rundt, hvis man drejer i den med en tang?

Jeg troede man skulle have en nøgle, der passer på den inderste tak i midten, for at den kan løsnes? Men jeg kender heller ikke låseboltes opbygning, så jeg spørger lige. ;-)

NT_nofuel
NT_nofuel May 20 '16

Ved at der findes sænkningsfjedre til S85 men har ikke fundet nogen til S70 - men kunne godt forestille mig at det ville give bøvl ifm Teslas garanti hvis man ændre på bilens undervogn :( 

Det ser lidt noller ud med låsebolte der stikker ud, findes der virkelig ikke andre uorg. låsebolte der ikke stikker ud? Hvis de ikke stikker ud, vil sikkerheden måske være bedre, da man så ikke kan få fat i den med en rørtang?

TorbenS
TorbenS May 20 '16

@ Deacon, nej låsemøtrikkerne er en fast enhed som har noget der ligner en asymmetrisk torx i den ene ende i stedet for en 6-kant.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS May 20 '16