Loading...
dk

Opdatering contra fartpilot/cruise kontrol | Tesla Forum

TRS
TRS Jun 9 '16

Da min cruise kontrol ikke kan slås til, når jeg eksempelvis holder helt stille bag en anden holdende bil, vil jeg gerne høre om der er nogen der har oplevet det samme. Tidligere har det fungeret upåklageligt, og alt andet vedr. autopilot/cruise kontrol virker som det skal. 

Da jeg ikke har brugt funktionen i længere tid (hustruen kører i bilen til daglig) tænkte jeg om det er en ændring der er kommet til ved en af de seneste opdateringer?

Til info, så er reset af begge skærme foretaget, og symbol for cruise kontrol tændt når ovennævnte prøves. Der bliver heller ikke givet fejl lyd/meddelelse i display, den aktiverer bare ikke fartpiloten/cruise kontrollen, før bilen sættes i bevægelse og når omkring 20 - 30 km/t. Tidligere kunne man aktiverer ved "stilstand" bag andet køretøj, og fartpiloten satte hastigheden til 30 km/t og herefter kunne man slippe bremsen, bilen blev herefter holdende indtil den forankørende satte bilen i bevægelse. (Dog ca. max. 30 sek.)

Håber i som altid vil komme med egne erfaringer.

 

RobertJ
RobertJ Jun 9 '16

Jeg kan ikke aktivere i stilstand, men har ingen problemer med at aktivere i kø / et lyskryds ved at slippe bremsen og tappe cruise stick en gang. Cruise deaktivere det øjeblik bremsen betjenes.

Husk at have lidt plads op til foran kørende.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jun 9 '16
TRS
TRS Jun 9 '16

Men tidligere har man, hvis man holdt stille i kø, med foden på bremsen, kunnet aktivere fartpiloten, og herefter slippe bremsen........

Raymond
Raymond Jun 9 '16

Min kan.

TRS
TRS Jun 10 '16

Robert og Raymond tak for jeres svar.....