Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /var/www/teslaforum.dk/public_html/ow_plugins/newsfeed/classes/event_handler.php on line 1444

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/teslaforum.dk/public_html/ow_libraries/jevix/jevix.class.php on line 1006
Tesla Forum - Alt om Tesla Model S / Tesla Model X - Teslaforum.dk
Loading...
dk

Prishjælp? | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Jun 20 '16

Jeg vil købe et sæt fælge af Tesla med sensorer (uden dæk som jeg har).

Kan de fleste dækcentre “samle” dæk/fælg/sensor(2015) så det virker med dæktrykmålere og hvad skal jeg betale ialt for montering af dæk og sensor på 4 x fælge?

Kan I anbefale det sted i nærheden af Tesla Kastrup, med fornuftige priser? 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jun 20 '16
larsenjan
larsenjan Jun 21 '16
Jeg købte nogle lækre OZ fælge hos superdæk i Frederikssund. De indkøbte sensore fra Tesla til 1500,- og fakturede lige igennem. De tog ikke noget for at skrue sensore på fælge.
Inden montage skal nye sensore "vækkes" i et apparat.
PexJensen
PexJensen Jun 21 '16
Citat fra larsenjan J
Inden montage skal nye sensore "vækkes" i et apparat.

Hvor har du dog den idé fra?

Sensorer fra Tesla skal der ikke gøres noget ved, andet end monteres i fælgen.

P85DK
P85DK Jun 21 '16

Alle kan montere og afbalancere som udgangspunkt. Du skal dog være opmærksom på at hvis det er 21", så er der flere som ikke kan, da mange kun har maskinen som kan klare op til 20"

Hvis du skal købe 21" fælge ude hos Tesla, så er der flere forum medlemmer som sælger nye 21" uden dæk, her kan du spare lidt.

Montering og afbalancering bør ikke koste mere end 150 kr/dæk

jhan
jhan Nov 12 '16

Jeg fik uoriginale sensorer monteret sammen med mine nyindkøbte 19" OZ Ultraleggera fælge. Første type monteret kunne ikke programmeres, så de blev udskiftet med en anden uoriginal type. Så virkede alt korrekt. Jeg mener at huske at de kostede ca. 100 kroner stykket. Bilen er produceret i juli 2014.

Hjulene kom på vægten før og efter fælgskift. De originale Tesla 19" fælge vejer 4 kg mere pr. stk. end OZ. Absolut en mærkbar forskel. Lavere uaffjedret vægt betyder bedre kørekomfort.

PeterE
PeterE Nov 13 '16
@jhan, lyder spændende - hvad er den mærkbare forskel? Hvordan med fælge som er lettere, har de samme bæreevne? 
Boski
Boski Nov 14 '16

Har fået et godt tilbud til Tesla folket.

Euro Twinstar 8,5x19 5x120 ET35 ø64,1, bemærk boret og specialfælg til TESLA S monteret med Yokohama V905 245/45-19 vinter, incl kodet TPMS

Sæt incl fragt 15.995,- 

KERATECH WHEELS A/S

Langhedevej 9 - Tinghøj

DK 6800 Varde

DENMARK

Tlf.:        +45 75 26 95 00 

Email:    keratech@keratech.dk

Web:     WWW.KERATECH.DK

jhan
jhan Nov 14 '16

Hej Peter.

Jeg fik monteret nye dæk ved samme lejlighed, Dunlop Maxx, som er forholdsvis støjsvag. Subjektivt oplevedes en mere rolig og støjsvag kørsel.

PeterE
PeterE Nov 14 '16

@jhan, tak :) 

@Boski, smid nu det tilbud ind i 'Tilbud til Tesla Ejere i DKså kan alle finde det.