Loading...
dk

Statisk knas på audio. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jul 1 '16
Er jeg den eneste, som oplever statisk knas/skrat på audioly.
Det kommer ca. en gang om ugen og optræder på alle lydkilder.
Niels
Niels Jul 1 '16
min kones mobil telf. kan finde på at give de velkendte 'knas lyde' i teslaens højtalere - dette er
noget som kan ske i alle højtalere og er stærkt afhængig af mobil og højtaler placering.
jeg ved ikke om det du beskriver er denne velkendte GSM lyd...

læg din mobil telefon oven på en radio og send en sms til den, det plejer at få højtaleren til at stå og skratte.
Twinauto
Twinauto Jul 1 '16
Hvis mobilen ligger på hylde under radio eller i "bakken" mellem sæderne, så er det en sikker kilde til gsm støj
fmm1000
fmm1000 Jul 1 '16
Det gør den ikke. Det er en anden lyd end gsm støj.
Cermit
Cermit Jul 2 '16

Synes jeg oplever mere støj på radioen den sidste måneds tid end jeg har gjort før. Har tænkt på om det har noget med en opdatering at gøre.?

fmm1000
fmm1000 Jul 2 '16
Min har haft det siden bilen var ny og adskillige opdateringer har ikke afhjulpet problemet.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 2 '16
P85DK
P85DK Jul 2 '16

Min slår typisk helt over i støj efter opladning, så skal der trykkes på en kanal og så finder den en station og alt er fint.

Mange gange er det også således at den viser den afspiller én radio station, men det er en helt anden radio station den afspiller.

Umiddelbart vil jeg vurdere audio til at være et tand bedre end navigationen, men så heller ikke mere

Niels
Niels Jul 2 '16
kun gsm støj her, ingen andre typer af mislyde. har ultra hifi option. fm radio går klokke klart igennem, undtagen hvis jeg er for langt væk fra f.eks. lokal radioer
Gronhund
Gronhund Jul 2 '16

Når man kører, så fin-tuner den selv kanalen (skifter frekvens hvis den skal), men nå den har været "slukket" og man "starter" den igen, så finder den den frekvens man har logget da den gemte kanalerne. Derfor kan der være lidt med lyden, indtil man skifter kanal og skifter tilbage igen. Om det er den lyd der bliver omtalt ved jeg ikke.

Jeg kan køre en del kvalitetsforskel på FM og DAB, men da der kun kommer trafikradio på Px-kanalerne på FM, er det alligevel dem jeg hører mest.

Og ja, det tætteste jeg kan have min mobil liggende på radioen, er helt nede ved USB udtagene, og så må den ikke ligge med bund eller top mod forenden af bilen, men på tværs, for at der ikke kommer mobil støj. Men skit. Det er ikke et Tesla problem, og den er alligevel næsten altid i min lomme.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jul 3 '16
Hviidbjerre
Hviidbjerre Jul 3 '16
Samme oplevelse med placeringen af 1 af mine mobiler.
Dog kan jeg også lægge mobilen i "lommen" foroven i dørene, uden det giver knas..