https://www.teslamotors.com/da_DK/firstresponders
Viser fx hvordan man kommer ind i frunken uden nøgle...og ledningsnet osv.
https://www.teslamotors.com/da_DK/firstresponders
Viser fx hvordan man kommer ind i frunken uden nøgle...og ledningsnet osv.
"Model S is equipped with 6 airbags (8 in North America)."
Er der nogen der ved hvorfor der er forskel?
Jeg ved ikke hvorfor, men forskellen er - iflg FirstResponders dokumentet - knæ-airbags, som åbenbart ikke er på vores vogne.
/jens
Fantastisk material!
Og interessant at Model X har de stål forstærkninger i forrudens sprosser, som 'TYDELIGT' mangler i Model S.
Altså tydeligt, når man:
- Dagligt er irriteret over hvor bred S modellens vinduesstolpe er, og man ved at den alligevel ikke er rigtig stærk fordi det jo er aluminium.
- Ved at sprosserne skal håndtere en bil med dødvægt på 2.100 kg
- Sammenligner med Rally biler, hvor sikkerhedsburet jo har reddet mange rally kørere.
S har alene stålforstærkninger på tværs til side kollision., De tidlige S Modeller har derudover ekstruderet aluminium på langs i dørene, de senere S modeller er forbedret med højstyrke stål på langs i dørene.
Bedre A- stolper kunne måske have forbedret situationen for den nylige dødelige underkørsel i Florida:-( Stærkere stolper kunne tvinge bilen ned i dette uheld og måske forhindre tagets afrivning.
/jens
ja de brede A stolper er desuden irreterende når man skal dreje til venstre..
Man er nødt til at kigge på begge sider af den :-)
@jensk2 - Hvis du ønsker en forstærket kabine, så kan det også lade sig gøre: