Loading...
dk

Norsk serviceaftale | Tesla Forum

Peak1725
Peak1725 Jul 9 '16

Hej

Er der nogen, der har erfaring eller kan hjælpe med dokumentation for hvad en serviceaftale købt i Norge i 2014 præcist dækker? Eller at dansk og norsk serviceaftale er på de samme vilkår?

Baggrund:

Jeg har købt en Tesla fra Norge og ligger nu i længere tvist med Tesla i Danmark om hvilke vilkår de 8 års forudbetalt service dækker. I den forbindelse kunne jeg godt bruge jeres hjælp.

Jeg fik før købet, oplyst af Tesla i Danmark, at:

1. en serviceaftale ved Tesla dækkede ALLE sliddele undtaget skift af dæk. Dette har jeg på skrift.

2. at serviceaftalen indeholdt 2 årlige hjulskift.

3. at serviceaftalen automatisk følger bilen ved ejerskifte.

Ved registrering som ny ejer i DK glemte de først at overføre serviceaftalen - og påstod at der ikke var nogen aftale. Efter fremsendelse af faktura på dette godtog de dog.

Siden har det været en kamp, at få dem til at dække bl.a. service ifm. bremser (efter gentagne bremsesvigt og tæt på uheld). Jeg fastholder, at aftalen er købt i 2014 på de daværende vilkår modsat den nye, som stort set kun dækker et vinduesviskerskift. Nu forsøger de at glide af på den med at sige, at der er mange forskellige aftaler, og at jeg skal fremlægge skriftlig dokumentation for hvad min (tidligere norske) serviceaftale dækker.

Jeg er ved at være godt træt af tovtrækkeri og lange svar- og værkstedstider, og at Tesla ikke selv har registreret og har styr på hvilke aftaler de har solgt.

Håber at der er nogen - måske med norske aner - der kan hjælpe mig.

ErikBH
ErikBH Jul 26 '16
Citat fra ParaUno

Håber at der er nogen - måske med norske aner - der kan hjælpe mig.

har du forsøgt om TOCN eller Elbilsforeningen deroppe kan hjælpe? Evt. via deres fora?

/Erik