Loading...
dk

Langt på literen...? | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Jun 29 '14

Prøv lige at se denne video. Der er en oversigt ca. 12 sek før afslutningen, der viser at han har kørt helt extremt langt på "literen". Jeg synes det forekommer helt uvirkeligt, når man ser at han ser ud til at køre normal motor/hovedvejsvejshastighed mange steder.

https://www.youtube.com/watch?v=_2bC-S-QU0E

okb
okb Jun 29 '14

Ja, 170 Wh/km i gjennomsnitt på en så lang tur er imponerende, men ikke glem at han ladet 2 ganger underveis, med 22 kW (?). For en par uker siden kjørte jeg Hirtshals - Savona, Italia med et snitt på 199 Wh/km, men det var stort sett lading ved SuC-stasjoner, så jeg kunne kjøre 130-140 km/t gjennom store deler av Tyskland og da går det en del mer energi. Trodde jeg skulle bruke mye energi gjennom Østerrike og Sveits (2 fjelloverganger på 1600 moh), men regen-funksjonen er fantastisk, svært lite "tap" så lenge man kjører både opp og ned:-)

Comeback
Comeback Oct 6 '14

Dette havde jeg ikke troet :) den var nede på 118wh men inden jeg fik taget dette billed var den oppe på 119wh over 10 km. med meget pænt kørsel :) det skulle prøves.

Kristian70k
Kristian70k Oct 6 '14

hvad vil du tro din gennemsnitsfart var

T3S7A
T3S7A Oct 6 '14

Ja, eller medvind, fald mm. 

Over en strækning på 10 km siger det jo ikke så meget. Valgte man 10 km nedfart i Norge, så fik man jo et negativ Avg. 

Hvis noget skal være realistisk. Skal man kører en given afstand frem og tilbage, inden for næsten samme tid ( temperatur, vind og vejr )

Billed er min egen bil, mig selv der kører. Motorvej med fartpilot på 87-92km/t, 20 grader, tør vej, stort set ingen vind. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 6 '14
Comeback
Comeback Oct 6 '14

@Kristian den var 100km/t på motorvej flad strækning med svag sidevind ikke fartpilot, gennemsnit over 50 km var 176 men her var der 110 op og ned.

Fartpilot giver højre gennemsnit, det var mellem Køge og Vordingborg temp. 15 grader med let trafik

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Oct 6 '14