Loading...
dk

Problemer med ladeklappen, anyone? | Tesla Forum

Lannister
Lannister Jul 23 '16

Hej.

Jeg syntes jeg er begyndt at få problemer med at ladeklappen ikke vil gå op når jeg holder kablet hen foran og trykker på knappen? Det gik helt galt i Middelfart i sidste uge da jeg skulle bruge SuC'en hvor jeg holdt kablet foran og trykkede og måtte prøve via skærmen i kabinen men lige lidt hjalp det, tror måske jeg kæmpede i 5 minutter før den slap magneten - selvom jeg syntes den klikkede i ny og næ, nu er problemet blevet værre syntes jeg.

Andre der har oplevet det samme?

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Jul 23 '16
ElPeter
ElPeter Jul 23 '16

Jeg havde et lignende problem. Man kunne høre et relæ (gætter jeg) klikke inde i bilen et sted så den fik signalet, men klappen åbnede det ikke. Tesla fiksede det da jeg havde bilen inde for at få lavet nogle småting der var dukket op siden leveringen. Den kunne også finde på at melde 'charge port open' selv om den ikke var det.

Det er blevet meget bedre siden reparationen, men en gang imellem er den stadig noget træg til at åbne

Lannister
Lannister Jul 23 '16

Tak for din vidensdeling ElPeter. Ja, mit er nok samme problem. Den kan også stå med 'charge port open' selv om den er lukket. Jeg må tale med Tesla.

ElPeter
ElPeter Jul 23 '16
Ja jeg tror de kan fikse det. Indtil du får det gjort er de work-arounds jeg brugte:

Charge port open besked: Når jeg lukkede porten 'masserede' jeg den lidt ved at trykke fast helt i bund et par gange.

Når porten ikke ville åbne hjalp det tilsyneladende at åbne bagdøren, hvis bilen havde stået slukket (altså som når den ikke bruges et stykke tid). Ja det lyder underligt, men hvis det ikke bare er en tilfældighed er det måske fordi bilen først helt 'vågner' når man åbner en dør ?!?
Trannel
Trannel Jul 23 '16
Min ladeklap ville heller ikke åbne, selvom jeg kunne høre at relæet klikkede, som det skulle.
Løsningen var at klippe to runde stykker almindelig tape og dække magneterne med dem.
Det har nu virket perfekt i et halvt år.
Tesla har lovet at udskifte ladeklap enheden ved næste besøg.
KS
KS Jul 23 '16
Brug nøglen og tryk samtidigt på det bagerste af låget til ladeporten.
Plejer at hjælpe.
Metguy2000
Metguy2000 Jul 24 '16
Et andet tip er at rense elektromagnetens overflader, det hjalp min en del.

Hvis klappen hænger kan man løfte den ud med et kreditkort, efter magneten er udløst.

Klaus_
Klaus_ Jul 25 '16

Magneterne skal virkelig ikke være ret beskidte, før den har svært ved at åbne op. Lidt vand (eller spyt, hvis man ikke lige har andet...) på en serviet og så rense dem, kan gøre underværker - men kræver selvfølgelig man lige får den åbnet først.

Lannister
Lannister Jul 25 '16

Super gode input her, jeg prøver mig lidt frem med nøgle, tape og rensning. Takker...

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Jul 25 '16
Invisibletycoon
Invisibletycoon Jul 26 '16

Min har det samme problem når det har regnet.

Jeg sætter lige en negl ind ved lågen og den åbner straks.