Loading...
dk

Homelink - gode råd værdsættes | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Aug 6 '16

Kære Forum

Jeg har over flere gange forsøgt at få Homelink til at fungere uden held - jeg har søgt på forum og fulgt med i tråde både her og på facebook.

TMS ejere fortæller at installation af;

http://www.alekoproducts.com/...itter-p/lm137-ap.htm

, skulle klare problemet. Her var en tråd af Helge Odgaard Lyck hjælpsom.

Men - det virker stadig ikke - bilen vil ikke lære signalet. Jeg har tilbragt længe med at forsøge at kode bilen, både foran bumper og inde i trunk uden held.

Er der nogen gode råd? ..svag desperation og bæven i stemmen kan forekomme...  ;)

På forhånd tak.
Hejgaard

Cermit
Cermit Aug 6 '16

Har du købt den lille boks du henviser til i linket? Hvis du har det kan du så få den nye fjernbetjening der er med til at virke med et tryk på en af knapperne? 

Hejgaard
Hejgaard Aug 7 '16
Citat fra Cermit

Har du købt den lille boks du henviser til i linket? Hvis du har det kan du så få den nye fjernbetjening der er med til at virke med et tryk på en af knapperne? 


Hej Cermit - Ja jeg har købt og installeret lm137 boksen. Den medfølgende fjernbetjening virker fint til at åbne og lukke porten. Jeg har forsøgt at få bilen til at lære signalet med lm137 fjernbetjeningen da den er homelink konpatibel, men desværre uden held
MicTheCat
MicTheCat Aug 7 '16
Prøv at sætte nyt batteri i fjernbetjeningen. Så er du sikker på et stærkt signal. Kender ikke Aleko men efter beskrivelsen burde det virke. Hvis du befinder dig i Sønderjylland vil jeg gerne hjælpe dig
Cermit
Cermit Aug 7 '16

Vil også mene at det burde virke. Jeg havde lidt problemer med at få min Kina fjernbetjening og boks til at sende et signal ud uden at boksen holdt signalet hele tiden. Fandt dog en guide på youtube hvor man kunne se hvordan signalet bliver kodet om. Da det først virkede med fjernbetjeningen så virkede det også med bilen.   

Hejgaard
Hejgaard Aug 9 '16
Citat fra MicTheCat Prøv at sætte nyt batteri i fjernbetjeningen. Så er du sikker på et stærkt signal. Kender ikke Aleko men efter beskrivelsen burde det virke. Hvis du befinder dig i Sønderjylland vil jeg gerne hjælpe dig
Hej Mic - tak for input.
Ja jeg har skiftet til friske batterier, desværre også uden held. Jeg kan ej heller se udfra specs at det ikke skulle virke. Desværre sjælland.. ;)
Hejgaard
Hejgaard Aug 9 '16
Citat fra Cermit

Vil også mene at det burde virke. Jeg havde lidt problemer med at få min Kina fjernbetjening og boks til at sende et signal ud uden at boksen holdt signalet hele tiden. Fandt dog en guide på youtube hvor man kunne se hvordan signalet bliver kodet om. Da det først virkede med fjernbetjeningen så virkede det også med bilen.   


Cermit - tak for input. Vil du have ulejlighed med at linke til youtube video'en?
Cermit
Cermit Aug 9 '16

Ja den jeg brugte er denne her. https://youtu.be/UtLXES2_yJE ;

Der er også en type hvor man flytter nogle pins manuelt, alt efter hvordan signalet til porten skal være. 

Men hvis den nye fjernbetjening allerede virker på porten, så tror jeg ikke video'en hjælper ret meget. 

Inden jeg fik min ændret kunne Tesla'en godt kopiere signalet fra fjernbetjeningen, men porten åbnede kun 2 cm ligesom med fjernbetjeningen. 

Hvis det nu er bilen der er er noget galt med, vil den vel selv fortælle det eller?

Ellers kunne man jo prøve om en anden Tesla kan kopiere signalet.

 

Forummets indlæg er redigeret af Cermit Aug 9 '16