Loading...
dk

Rudetoning.dk - erfaringer med opticoat og solfilm? | Tesla Forum

PerPower
PerPower Aug 17 '16
Hejsa. Jeg overvejer at få lavet både en let toning af ruderne, givet bilen en omgang opticoat samt få lagt noget beskyttelsesfolie på dørtrin og bagagerumskant.

Jeg kan se at rudetoning.dk tilbyder alle disse ting så det vil være praktisk at få lavet det hele samme sted.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med rudetoning.dk som de vil dele?

På forhånd tak :-)
Conrad
Conrad Aug 18 '16

Hej Per, I mange år havde jeg film på mine biler men har de sidste ca. 10 år helt undladt det af flere grunde: Måske har noget af det med alderen og dårligere syn at gøre, MEN, filmen gør det væsentligt sværere at se andre trafikanter og forhindringer, også selv om det kun er en svag toning. Eksempler er parkeringshuse og kældre med mindre god belysning men også i daggry og tusmørke osv. Filmen holder ikke evigt og vil i de fleste tilfælde begynde at boble eller fade og bliver derfor endnu sværere at se igennem. Den er dyr og du kan ikke hilse på folk du møder på gaden mere da de ikke kan se ind. Personligt ville jeg spare pengene eller bruge dem på den andetsteds-nævnte lydisolering, se det er penge godt givet ud, men "beauty is in the eyes of the beholder".

Thor
Thor Aug 18 '16

Hvis man vælger den dyreste løsning hos Rudetoning, så får man en løsning der er lifetime guarantee på. Det er endvidere carbon, som sikrer et rigtig godt udsyn fra kabinen, og den skulle aldrig falme. I så fald henvender man sig bare til dem igen. Udsynet skulle eftersigende stort set ikke blive påvirket.

Jeg har selv overvejet rudetoning rigtig meget, men primært pga udseendet. Jeg synes ikke det er så nødvendigt i Danmark, udover de få gange man måske tager syd på. Men havde jeg et barn, så ville jeg uden tøven få tonet bagruderne samt ruden ved trunken.

Jeg har været forbi ham en gang for at tale med ham. Han er en fin fyr, som er god til at vejlede en og tager tid til en, og de spørgsmål man har. Derudover er de vant til at lave Teslaer - hvilket jeg synes er en vigtig faktor.

Hvis du tager derud, så smid gerne nogen billeder op. :)

binne
binne Sep 9 '16

Jeg har ikke fået lave opticoat derude, men har fået tonet ruder derude. Jeg har fået tonet da de åbnede i en garage og 4 gange efterfølgende på diverse billeder, og det har aldrig løsnet sig eller set grimt ud. De har helt styr på det derude. Typisk når det bliver lilla og bobler, er noget film folk har købt i Thansen og monteret selv. Så du kan trykt tage ud til dem og få tonet. Jeg har prøvet carbon og modellen under, ikke den billigste, og begge har fungeret fint. Og udsyn har heller ikke været det store problem. Havde en passat som film den mørkeste som virkede fint i dagtimerne, men ja den var lidt mørk i en kælder, men sidst fik jeg 35% i, og kan næsten ikke se forskel indefra, kun udefra. De har et vindue derude hvor de forskellige styrker er sat på hvor du kan se forskellen, og typisk holder der også nogle biler der har fået det lavet, her kan du jo spørge om du må se fra begge sider.