Loading...
dk

Søger TMS på Sjælland med staggered 21" Turbine hjul monteret | Tesla Forum

Jabba
Jabba Aug 24 '16

Jeg overvejer et staggered Turbinefælge setup med 265/35-21 dæk bag, kombineret med luftundervogn.

Hvis du har ovenstående, bor på Sjælland, og kan lokkes til at vise bilen frem hører jeg gerne fra dig.

Har selv 245/35-21 hele vejen rundt og vil gerne se hvor stor en forskel det gør visuelt.

P85DK
P85DK Aug 24 '16

Er det nemmeste ikke at tage forbi Køge eller Slagelse og sutte lidt strøm i 30 min og se på de andre som kommer ind. Der burde være en god chance for at der kommer staggered ind :-)

Jabba
Jabba Aug 24 '16
Jo, det kan også være at det ender med det. Eller at man aftaler at mødes derude. Synes dog ikke jeg ser mange med Turbine fælge derude. Det virker som de fleste har standard 19" på. Men nu er jeg ikke ofte på SuC'erne så måske jeg bare har været uheldig med tidspunktet.

Hvad med dig? Såvidt jeg husker har du staggered på din? :)
P85DK
P85DK Aug 24 '16

Si - staggered :-) Ser sgu' godt ud ;-) Hvis vi kan finde et tidspunkt, så skal du være velkommen

ErikBH
ErikBH Aug 25 '16

@Jabba, kom til Silkeborg til motorvejsåbningen, så kan du se mine sølvfarvede staggered. P85+ med luft.

Jabba
Jabba Aug 25 '16

Tak begge for tilbuddet, men har d.d. set et par staggered 265/35 i levende live. Ikke stor forskel, men absolut en forbedring da hjulene som forventet kommer lidt længere ud i skærmkasserne. De kunne dog godt tåle at være endnu bredere bag.

Overvejer 275/30 eller 285/30 bag på den "bette" 9 tommer fælg. Normalt er min tommelfingerregel at 285 helst skal have en 10" fælg. Hvad siger I? Nogen der har haft noget bredere end 265 på fælgen? Jeg forestiller mig at det ikke kommer til at se mærkeligt ud, blot en smule mere vertikal profil. Tror heller ikke at performance bliver mærkbar anderledes (er iøvrigt ligeglad med rækkevidde). 

Hvad siger de der har erfaring med dette? 

Jabba
Jabba Aug 26 '16

2 relaterede tillægsspørgsmål ifm. staggered set up:

1) Hvordan måler bilen hastigheden på en TMS D model? På forakslen? Med andre ord, vil den lidt anderledes rullediameter på baghjulene (265/35 vs. 245/35) have inflydelse på speedometeret? 

2) Skal bilen helst kalibreres til staggered setup? På traditionelle AWD biler med differentiale skal man jo ofte være påpasselig med forskellen på for og bagaksel, men hvordan fungere det med TMS hvor for- og bagaksel er individuelle enheder der snakker sammen elektronisk?

Raymond
Raymond Aug 26 '16

"Hvordan måler bilen hastigheden på en TMS D model? " Jeg er nu ret sikker på, at GPS bliver brugt til kalibrering af hastighedsmåleren. Modsat alle andre biler viser TMS altid korrekt hastighed.