Loading...
dk

Tager autopilot højre eller venstre bane? | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Aug 25 '16

Hvem har prøvet det? Tager autopiloten den højre eller venstre bane når motorvejen splitter op i et "Y" og man er i den bane der kan køre til begge sider? (Har altid lagt mig i banen helt til venstre eller til højre for at være sikker). Afhænger det af ham foran?

Klaus_
Klaus_ Aug 25 '16

Jeg har ikke bemærket om den konsekvent tager enten højre eller venstre bane, eller om det afhænger af dem foran - eller om den sågar "mærker" på rattet hvilken retning du forsøger at skubbe den i...  Men kunne være interessant med nogle inputs herom, fra nogen der rent faktisk ved det :)

Stone
Stone Aug 25 '16

Jeg prøvede i dag - ved Y split - at blinke til venstre og så tog den til venstre - om det så blot er held ved jeg ikke

PeterE
PeterE Aug 26 '16

Min erfaring er at den altid tager den højre bane hvis der er to, lidt ligesom der står i færdselsloven at man - som udgangspunkt - skal :)

Johannelund
Johannelund Aug 27 '16
Tja, tør ikke bruge autopilot mere, da en 2 gange har valgt afkørsel på motorvej med 140 i timen
Johannelund
Johannelund Aug 27 '16
Tja, tør ikke bruge autopilot mere, da en 2 gange har valgt afkørsel på motorvej med 140 i timen
PEB
PEB Aug 27 '16
Citat fra Johannelund Tja, tør ikke bruge autopilot mere, da en 2 gange har valgt afkørsel på motorvej med 140 i timen

Det kan da ikke være et problem når man har fat i rattet hele tiden...... 

Hookmaker
Hookmaker Aug 27 '16
Min vælger konsekvent venstre bane i et split, det er som om den mest retter sig efter en venstre sigtelinie i tilfælde af at der mangler striben vejsiden. På 3 sporet hovedvej hvor banen splitter op i 2 vælger den først at holde sig til venstre, men nå der så kommer en opdelingstribe drøner den pludselig over til højre og ind i inderbanen igen. Og det er ret konsekvent.
Claus59
Claus59 Aug 28 '16

Jeg har for nylig kørt mod vest på Holbækmotorvejen og der hvor motorvejen deler sig første gang Holbæk og syd/vest valgte bilen rigtigt (for mig) mod højre, næste gang ved deling Holbæk og Ballerup valgte bilen mod venstre, (også rigtigt for mig) jeg ved ikke om det kan være bredden på striben eller den konkrete afstand til striberne i henholdsvis højre og venstre side. Det ser ikke ud til at der er en fast side den vælger.

koden
koden Sep 7 '16

Jeg har selv bemærket at den bliver forvirret ind imellem, ved div. ud og ind fletninger.

Må se noget komisk ud bagfra med sådan en 2 tons slingrende Tesla..

De "andre" tror sikkert jeg har drukket..

PS: jeg har altid fat i rattet

Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 7 '16