Loading...
dk

Tryg hæver præmien | Tesla Forum

3450rbt
3450rbt Sep 1 '16
Jeg har fået en fin henvendelse fra Tryg om at præmien stiger fra 10.041 til over 14.000 pr. år pga. afgiftsændringer.
40% er da alligevel en slags stigning.
Jabba
Jabba Sep 1 '16
Det må man sige. Udgår fra du kigger på andre selskaber? Et bestemt du overvejer?
Klaus_
Klaus_ Sep 2 '16

Fy for en skefuld!

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 2 '16

Talte med en forsikringsrådgiver fra købstædernes, hvor han mente at min præmie på 7500kr/årlig var et fund, da de efter revurdering har sat forsikringspræmierne op med 40% 

TorbenS
TorbenS Sep 2 '16

Betyder det mon så at min 90D til 825.000 kr i tilfælde af den bliver stjålet erstattes ud fra nuværende priser på ca. 1.100.000 kr. ?

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 2 '16

Det må jo så også betyde, at hvis afgiften fjernes 100% til nytår, at så bliver forsikringen også 100% billigere!

Klaus_
Klaus_ Sep 2 '16

Jeg giver 8000 kr hos Købstædernes og det er jeg tilfreds med. Hvis de hæver den med f.eks. 40% fra den ene opkrævning til den anden, så må jeg finde et andet sted til mine forsikringer.

Citat fra NT_nogas

Talte med en forsikringsrådgiver fra købstædernes, hvor han mente at min præmie på 7500kr/årlig var et fund, da de efter revurdering har sat forsikringspræmierne op med 40% 

3450rbt
3450rbt Sep 2 '16

@Jabba , ja jeg tror jeg skal til at se mig om efter et andet selskab. Jeg har altid fået virkelig god service hos Tryg, spørgsmålet er så om det er kr. 4000 gange 2 værd.

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 2 '16

Købstædernes ville ikke hæve prisen med 40% for nuværende forsikrede biler, men for de nye der kom til selskabet

Sithfury
Sithfury Sep 2 '16
Citat fra Klaus_

Fy for en skefuld!

Jabba
Jabba Sep 2 '16

Ja i sidste ende kommer det vel an på servicen vs prisen på dit totale engagement hos Tryg. Personligt var jeg rykket videre, medmindre de sænkede prisen på andre forsikringer tilsvarende for at kompensere for den heftige stigning på bilerne.

Citat fra 3450rbt

@Jabba , ja jeg tror jeg skal til at se mig om efter et andet selskab. Jeg har altid fået virkelig god service hos Tryg, spørgsmålet er så om det er kr. 4000 gange 2 værd.

Kemikeren
Kemikeren Sep 4 '16

Jeg har forsikring på min hos Tryg via IDA forsikring.
Jeg har intet hørt - og spurgte direkte for et år siden "stiger prisen når der kommer afgifter på?" 
Svaret var nej. 

Eneste stigning jeg har fået var fordi jeg gik fra 30.000 km til ubegrænset kørsel :-D

Forummets indlæg er redigeret af Kemikeren Sep 4 '16
webercarbmann
webercarbmann Sep 5 '16

Tror at IDA er det klart billigste sted men dem kan jeg desværre ikke bruge. 

Det bedste jeg pt. kan støve op er Global Forsikring med 9179 med afgifter for fri km uden krav om GPS tracker. Postnummer 4340.  Det er med en nyværdi op til 1 mio så det er i underkanten med en 70D fra 2015.  En tilsvarende 75D koster idag 950000 og den stiger jo efter nytår.  Findes der mon bedre tilbud derude? 

griffel
griffel Sep 5 '16

Det bliver jo en skrue uden ende de næste 5 år......

koden
koden Sep 6 '16

Hvis ikke værditab, dårlig omtale eller andet dræber Tesla fornøjelsen, så skal forsikringerne da nok gøre det.

Skal man virkelig tilbage og køre i sin fars navn igen, fordi han har et billigt selskab...suk...

Lolemo
Lolemo Sep 7 '16

Jeg tror at man skal blive hvor man er, man kan selvfølgelige altid lave en forespørgsel hos andre selskaber, men jeg tror at det generelt er noget der er kommet bag på selskaberne og nu får de regningen.

Det var Topdanmark der startede en undersøgelse blandt deres Teslaere og siden fulgte de andre selskaber med. 

Bemærk at så længe der ikke er noget konkurrence derude på reparation af en Tesla, så er det lidt ligesom monopol og det gør jo at priserne på reparationen ikke falder (aldrig) der findes jo ikke noget reservedels lager derude.

Tro mig, det koster kassen at reparere en Tesla og jeg tror det er det der er kommet bag på selskaberne også selvom, det er + 40 der sidder i mange af bilerne, så er det også komme bag på disse fører, at kører en så hurtig bil. 

Afgiften er jo kun relevant i det tilfælde, hvor man nærmere sig en kontanterstatning pga en meget stor skade, de biler de fleste af os kører rundt i er jo uden afgift, så i princippet må de reparere bilen for det, det nu koster.  Der er ingen toldregler omkring totalskade. 

TT_Tesla
TT_Tesla Sep 8 '16

Så var det min tur til at få brev fra Tryg.

En 70D med 15.000 Km i postnummer: 3450 stiger fra kr. 8.495 til kr. 11.672 (37+%).
Ovenstående er uden samlerabat, da vores hus jf. forsikringsselskaberne er et nedlagt landbrug, og så med stråtag – så det er svær at få forsikret ;-)

Som tidligere angivet; så begrundes det med udgifterne til reparation af Teslaer ligger over det niveau, de ser på tilsvarende større bilmærker, samt at udgiften til totalskade er steget p.g.a. afgifterne ændringerne per 1. januar, 2016.

Det sidste benægtede de så sent som sidst i december 2015, ville have en indvirkning.

Mht til det første kan jeg kun opfordre til at man gør sit til at presse Tesla til at undgå det reparations Monopol de forsøger at opretholde, i strid med DK og EU lovgivning.
Selv benytter jeg Autoskadestuen, hvor jeg kun har oplevet at få god service.

Men om alle omstændigheder, så skal man da lige tjekke forsikringsmulighederne igen.

Vh Tim

Mack
Mack Sep 9 '16

Har netop fået min regning for det nye år fra Codan, samme pris- 7300 kr. fri km, ingen Gps.

webercarbmann
webercarbmann Sep 9 '16
Citat fra Mack

Har netop fået min regning for det nye år fra Codan, samme pris- 7300 kr. fri km, ingen Gps.

Mack - Tal for info. Har et navn på en assurandør eller taler du bare med deres kontor? Hvilken model har du? Det lyder som en rimelig pris. Vh Peter

PerPower
PerPower Sep 9 '16
Har i set at Tesla nu også vil tilbyde at forsikre bilen?
https://electrek.co/...re-disrupt-industry/
Bliver spændende om det kommer til DK og hvis det gør, hvilke priser de kan tilbyde. Jeg kunne godt være fristet med de stigninger som TRYG præsentere...
Sider: 1 2 »