Er den glade ejer af en TMS70 fra 2015, som jeg efter længere overvejelser fik konfigureret for 1års tid siden. Fravalgte bevist AWD, soltag, luft og større batteripakke 85kwh. valgte til gengæld 2.gen lædersæder, autopilot, premium interiør og 21" turbine.
Da bilen var til service hos Tesla fik jeg en lånebil, en P85! Hvilket jeg aldrig skulle ha taget imod! Følte at min s70 kunne trække fra enhver ICE bil, indtil jeg satte foden på speederen på P85 dyret! (kan godt være P85D er noget vildere) Man bliver nærmest smidt tilbage på sædet når den bare får lidt gas. Efter at ha kørt rundt i dette vidunder i 1uges tid, må jeg nok indrømme at vende tilbage til min s70 var lidt af en tilbagegang :(
Alt det tidligere fravalgte udstyr som AWD, soltag m.m. savner jeg slet ikke, (elsker RWD da den har en mere livlig bagende) men den ekstra trækkraft en P model har er simpelthen ubeskrivelig og næsten uundværlig når man er tilbage i sin "sløve" s70.
Så bare et råd til jer som har 70/70D, hvis I får tilbudt en Performance model som lånebil, så tak venligst nej! Den er stærk vanedannende!
Nå men har så over noget tid funderet i at opgradere min s70 til en P85D, eller bare en 85D som sikkert er en del hurtigere(uden at have prøvekørt den) end 70'eren.
Men hvad er det fornuftigste at gøre her? (hvis fornuften skal vægte 60% og hjertet 40%)
- Vente til AP 2.0 udkommer så man får den nyeste hardware med og købe en P120D (når den udkommer)?
- Bytte til en P85D eller 90D og lægge nogen penge oveni?
- Eller bare være tilfreds med det man nu engang har, bilen giver i forvejen allerede rigtig mange beundrende og misundelige blikke fra dødelige ICE bil ejere.