Loading...
dk

Opladning bliver afbrudt efter kort tid | Tesla Forum

jhyldgaard
jhyldgaard Sep 9 '16
Jeg har lige pludselig fået problemer med at når jeg sætter min 85D til opladning, så bliver opladning afbrudt efter et par minutter.
Jeg lader altid på en bestemt EON lader og har problemet er først opstået den sidste uges tid.
Når jeg så har taget stikket ud og aktiveret laderen igen en to til tre gange, så virker det og bliver bliver ladet helt op.
Hvad mon der kan være galt?
KimT
KimT Sep 9 '16

Ring til Tesla når problemet opstår. Så kan de logge på bilen og se hvad der sker.

jhyldgaard
jhyldgaard Sep 11 '16
Ikke nogen som prøvet noget ligende?
fmm1000
fmm1000 Sep 11 '16
Jjo jeg har prøvet det et par gange hjemme i gårdspladsen.
P85DK
P85DK Sep 11 '16

@jhyldgaard - hvad sagde Tesla da du ringede til dem ?

Comeback
Comeback Sep 11 '16

jeg har prøvet det samme hos EON. det var en fejl hos EON, min ladning blev afbrudt 16 gange under opladning men startede automatisk efter 3 min hver gang, jeg snakkede med EON og de kunne se fejlen lå hos dem.

Luxenburger
Luxenburger Sep 14 '16
Jeg havde det samme, og det viste sig at være et defekt ladekabel. Det tog meget lang tid at opklare, da fejlen kun optrådte periodisk, og altid på et bestemt udtag. Det skyldes at kablet ligevpræcis fik et forkert knæk ved montering i dette udtag. Først da det blev rigtig slemt blev det klart at det var selve kablet, og jeg fik det byttet.

Jeg ved at andre har nævnt indtrængning af vand i bilens stik som mulighed, og har selv oplevet at SuC blev afbrudt i en meget kraftig regnbyge.
Trannel
Trannel Sep 14 '16
Min har haft samme problem.
Jeg tog ladekablet med til Tesla og det viste sig, at der var opstået en løs forbindelse inde i kablet.
Tesla ombyttede det til et nyt naturligvis uden beregning.
/Lennart
jhyldgaard
jhyldgaard Sep 14 '16
Ok, tak for jeres input. Jeg har snakket med EON, men de kunne ikke lige se at der skulle være noget galt, men de ville undersøge det nærmere. Tror dog ikke det er bilen, men vil lige prøve et par andre steder for at se om det er kablet.
jhyldgaard
jhyldgaard Oct 3 '16
Jeg vil lige opdatere, hvis i skulle få samme fejl.
Det viste sig hverken er være en fejl hos EON eller Teslaen, men derimod at jeg har fået en ny alarmbrik. Ifølge EON så kan den på en eller anden måde aktivere standeren, men når den så begynder at lade, så kommer den med en fejl og stopper ladning.
Så det er vigtig at holde andre RFID brikker væk når man aktivere ladestanderen.