Selv om Tesla service har mega travlt, må jeg også give dem en ros i dag.
Skulle ned til Aarhus fra Aalborg med bilen, da den skulle have skiftet driveunit. Bilen strander 17 km fra Aarhus på motorvejen og vil bare ikke køre mere. Tesla sørgede for det hele med at få mig til Aarhus og det var helt uden problemer for mig. Lånebil stod klar da jeg ankom og fik en god forklaring på hvad der var sket. Selve opfølgningen var også super god, de ringede flere gange mens jeg ventede og sørgede for at jeg var ok.
Bookede samtidig service tid til den anden Tesla og der var da ventetid (2 måneder), men selv om de har super travlt fik vi også det ordnet aftalen.
Så store roser til Tesla service herfra, selv om jeg naturligvis er ked af at bilen er i stykker.
Det lyder godt og positivt hvis det er lykkedes at få Tesla Service til at svare til navnet.
Men er det "1. års eftersyn/20000 km" du har fået udført på en time i din indkørsel ??
Altså kontrol af hele undervognen, ophæng, styretøj,justeringskontrol, bremser, drivaksler, dækrotation..o.s.v.
Og selvfølgelig de løse småting som viskerblade, luftfilter, FOB batteri o.s.v.
På 1 time - til 4000,- ? hmmm
Har lige været til 40000 km. service. Intet tjek af bremser men de har foretaget en sporing og selvfølgelig det sædvanlige med vinduesviskerblade samt en 0-ring ved ladestikket og nogle væsker mm. De havde bilen i 8 timer. De var søde og flinke og helt sikkert serviceminded. Pris 6200 kr.
Ved ikke om de adskiller og renser bremser ved stort service, men det tager dem to timer (ved ikke om de er mere end en til det) og koster 7.000,-.
I følge Tesla, så skifter de bremsevæske (lovpligtigt) og div. filtre samt inspicerer div.
Tesla renser ikke bremser i forbindelse med eftersyn. Min erfaring er at bremserne allerede ved første eftersyn bør renses da de ellers sidder fast med øget slid/forbrug og dårlig funktion til følge. Bremser bør renses hvert år
Der fik du lige chancen for at slå et slag for din egen service JeppeB, og traske lidt ovenpå det skrøbelige danske tesla service ry.
Jeg fik i hamborg adskilt smurt og endda samlet bremserne igen fordi det ifølge SC Hamborg var procedure i TeslaDK. Ikke noget de normalt gad på tyske biler.
- R
Hej Robert. Overhovedet ikke, der bliver direkte spurgt om bremserens er en del af service hos Tesla. Det er det ikke, det er ikke for at "traske" på nogen. Der bliver direkte spurgt og jeg giver svar, det kan jeg ikke se problemet i. Det er også for at give svar på hvad der foretages ved eftersyn, i særdeleshed når det udføres som ranger service. Åben dialog er da forhåbentlig vejen frem ?? At man ikke "gider" rense bremser er mig noget uforståeligt ud fra et fagligt synspunkt.
Som PeterE starter med at sige - fantastisk service fra Tesla. De er vist de eneste som tilbyder ranger service i DK. Det har enorm betydning hvis man kan undgå at bevæge sig fra nordsjælland til Kirstinehøj i morgentrafikken.
@Jeppe - hvornår havde du sidst din bli til service hos Tesla?
Hej P85DK, Ranger service tilbydes af flere dækfirmaer. Nej det tilbydes ikke af mange andre i autobranchen, det er der en grund til. Ordentlig kontrol af bremser og undervogn kræver at bilen bliver løftet op. Vi kan så også tale arbejdsmiljø, i særdeleshed når nu vejret bliver værre. Priser ligeledes vil blive højere, hvis de lavede stort eftersyn kræver det en A/C maskine, der skal så være en maskine i alle servicebiler i stedet for blot at have 1 stk på værkstedet.
Det er da dejligt at få serviceret bilen hjemme, men er det det vi vil ?
Jeg skal have min ind for 3. gang i næste uge for at få rettet de fejl den var inde for de 2 første gange :-)
Skal dækfirmaerne skal ikke have løftet bilen ;-)
Jeg forstår godt dine 'bekymringer' men må samtidig sige at sammenligne en service af en Tesla med en ICE er æbler og appelsiner. Nu ved vi af gode grunde ikke hvad de har gjort eller ikke gjort med Peters bremser, så den må stå lidt hen i det uvisse.
Jeg spurgte om du havde haft din bil til service hos Tesla, ikke om garanti udbedringer. Men ville det ikke være fedt for dig hvis de kom ud til dig istedet for at du skal ind for tredje gang?
Vi kan finde mange for og imod for ranger service og almindelig inhouse service. Jeg synes det er et fantastisk initiativ som kan løse meget.
Hej P85DK.
Nej jeg vil hellere aflevere bilen hos dem og så få noget andet at køre i, jeg ved hvordan forløbet er når der skal laves bil og vil foretrække at de har den i deres vante rammer. Service på en Tesla er ikke forskelligt fra ICE, der skal bare ikke skiftes motorolie, ellers er bilen det samme.
Der er unægtelig forskel på at skifte hjul som er let tilgængelige og så at lave kontrol af undervogn, bremser, affjedring, efterspænding af tandstang mv.
Ranger service er fint til udbedring af småting, driftstop mv, større rep. og lignende er ikke rigtig egnet til at blive foretaget på en parkeringsplads, hverken af hensyn til bilen, prisen eller medarbejderne.
Der er jo ingen som har sagt at der skal laves større rep af ranger service.
Der er stor forskel på en ICE og Tesla. Nu kan det godt være at du er vant til at køre en 2CV hvor det kun er olie der skal skiftes, men jeg skal hilse og sige at de motorer jeg har haft har haft brug for ganske meget mere end bare et olieskifte. Hertil kommer de skide gearkasser, transferbokse, udstødning, katalysatorer, partikelfiltre og vi kan blive ved.
Ja, bremser er vigtige, men bremserne har altid været det mest simple på de biler jeg har haft, det er næste kun et spørgsmål om hvor store de har været og hvor mange stempler.
Ja, vi er jo forskellige - jeg synes det er fantastisk at de har ranger service og jeg er 100% overbevist om at hvis der er ting som ikke kan laves ved et ranger besøg, så vil de bede om at få den ind.
Jeg sparer hellere end gerne en times kørsel til Kirstinehøj.
Det er også fint hvis man bor tæt på SC eller "kun" har en 1 time til værkstedet.
Flere må køre væsentligt længere og få det til at passe med en ferietur eller noget.
Jeg har efterspurgt nogle mindre SC spredt ud i landet, hvor det nu passer bedst.
På de lokale SC skal man kunne lave de små serviceeftersyn, hjul/dækskift, rette småfejl o.s.v.
Det vil aflaste Århus/Kbh, som derved får mere plads til de større opgave (DU skift, SW fejlsøgning o.s.v)
Jeg har ikke nogen holdning til Teslas service, fordi jeg ikke har haft min bil til service hos dem. Jeg er utrolig glad for min bil og spørger bare, om de renser bremserne når de har den på liften. Indtil nu har jeg fået to (næsten) forskellige svar ;-)
At der så stadig er ventetid er jo en anden sag, det rør mig ikke.
/Jakob :-)