Loading...
dk

Vintertid = køb af sommerdæk! | Tesla Forum

Hummer75
Hummer75 Oct 3 '16

Nogen der kan anbefale noget ... skal sidde på 21" turbine

 

 

Jabba
Jabba Oct 3 '16

Continental SportContact 5(P) i ContiSilent version. Dæk som står godt fast og er støjsvage.

ErikBH
ErikBH Oct 10 '16

hej, jeg kigger også efter staggered 21". Jeg har læst om folk der er glade for Conti og det modsatte. Det samme med Michelin. Selv har jeg Michelin på min P85+ (med luft), den har spist bagdækkene hurtigt (jeg er klar over jeg er medskyldig) - og jeg synes de rumler lidt, trods den blev sporet lige inden montering og er blevet det igen for nylig.

Men der er efterhånden mange om buddet - Nokian zLine, Vredestein Ultrac m.fl.

Jeg har også læst om en norsk dækmand der står på et indonesisk dæk Achilles ATR Sport 2. Jf. deres hjemmeside har de samarbejdet med Pirelli og Conti. Dækket er meget billigt, spørgsmålet er, om det er _for_ billigt. Jf. hans informationer og den amerikanske dæklabel skulle det være fortrinligt dæk til vådt føre?

Han slår også på at vælge 275/35r21 i bag, istedet for 265.

http://megahjul.no/nb/content/felger-og-dekk-tips-til-tesla-model-s 

 

vh, Erik

RobertJ
RobertJ Oct 10 '16

Achilles har jeg også haft set på til et staggered setup.
Autobild har en test her hvor ATR dækket (ikke 2'eren) klarer sig medium - godt.

- R
 

koden
koden Oct 10 '16

Nu kan man få hæderlige helårsdæk.. se på FDM.DK

Gronhund
Gronhund Oct 10 '16

Men CrossClimate fåes ikke i Tesla dimensioner (endnu) :-(

Hilbert
Hilbert Oct 10 '16

Jeg ville nok kigge meget på støjniveauet. Man kan få Dunlop og Michelin på 67/68 dB. Sågar vinterdæk fås ned til 68 dB.

4 dB i forskel er rigtig meget - som forskel på meget ru og meget glat asfalt. Det kan vist selv en meget effektiv støjdæmpning ikke matche.

Hummer75
Hummer75 Oct 10 '16

Har du eventuelt et link? 

Hilbert
Hilbert Oct 10 '16

F.eks. Sommerdæk fra Dunlop

http:///...ern&typ=R-167250

P85DK
P85DK Oct 10 '16

Dunlop findes ikke i 265/35-21 :-)

Du kan finde Conti Silent til lidt over 2.000 /stk, hvilket er en god pris. Har aldrig set Achilles ATR Sport 2 nogen steder, så ved ikke hvad prisen er, men det er da bare at bestillet et sæt og prøve dem. Hvis du alligevel brænder dem af hurtigt, så er der jo ikke sket den store skade

KS
KS Oct 10 '16
Jeg har lige bestilt 275/35 r21 i Pirelli til mine stagières vinterdækkene.

De er 0,97% større end 265, så det går nok. De bliver monteret om en uges tid, og skriver så mine erfaringer
Hilbert
Hilbert Oct 10 '16

@P85DK

For 600 kr mere får du mindre elforbrug og mindre støj med f.eks. Michelin Super Sport, men det er selvfølgelig en prioriteringssag.

P85DK
P85DK Oct 10 '16

Jeg nævnte udelukkende Conti Silent fordi det er en god pris.

Jeg har selv Michelin i dag, har ikke prøvet Conti, men det jeg hører fra andre er at Conti Silent er mere støjsvag end Michelin.

Nu er der også kun 4mm tilbage på mine, så det kan måske påvirke støjniveauet.

 

Hookmaker
Hookmaker Oct 10 '16
P85DK - Jeg køber conti silent, mine mischelin er slidt ned og jeg kørte med Conti i en låner og der var markant lydforskel..hvor har du set den gode pris?
Jabba
Jabba Oct 10 '16

Man skal passe på at sætte sin lid for meget til hvad dækmærkaten eller specs siger. Virkeligheden er ofte en anden.

 

Hvis du rent faktisk har oplevet et Michelin SS i 245/35-21 eller 265/35-21 på en TMS og mener det er mere støjsvagt end tilsvarende ContiSilent dæk, har du en anden hørefunktion end undertegnede.

 

Jeg har ikke oplevet et mere støjsvagt 21" dæk end Conti 5(p) i ContiSilent udgave - hvadenten der er tale om 245/35 eller 265/35. Det skyldes det støjdæmpende skumgummi på indersiden af dækket. Lyden er stadig mærkbar, men blot mindre mærkbar end andre dæk i den størrelse.

 

Til dem der køber ContiSilent: Sørg nu for at købe det rigtige dæk. Dvs. ContiSilent versionen og ikke den normale version. 

 

Citat fra Hilbert

@P85DK

For 600 kr mere får du mindre elforbrug og mindre støj med f.eks. Michelin Super Sport, men det er selvfølgelig en prioriteringssag.

 

 

 

Der spørges til 21" dæk. Ikke 19" som du linker til.

 

Citat fra Hilbert

F.eks. Sommerdæk fra Dunlop

http:///...ern&typ=R-167250

koden
koden Oct 10 '16

Jeg ved ikke hvad conti silent kan da jeg aldrig har set dem eller kørt med dem.

Har haft Pirelli og det skal jeg aldrig have igen.

Måske var jeg uheldig. Men de støjede og var slidt op hurtigt.

Kører selv med Michelin dæk, som jeg ikke kan høre noget støj fra og de kun er slidt 1-1,5 mm på 23.000 km.

 

Det er i øvrigt min generelle erfaring gennem mange år, at Michelin er støjsvage og slidstærke.

De ligger sjældent i top i bremsetest o.s.v.

Men gennemsnitlig på det område er fint for mig, da støj og slid vægter højt hos mig.

 

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 10 '16
Hookmaker
Hookmaker Oct 10 '16
Jabba, du fik lige vendt min historie på hovedet jeg KØBER conti silent fordi DE er mere støjsvage...;-)
Jabba
Jabba Oct 10 '16
Hookmaker: Slet ikke. Jeg er med på at du er med på ContiSilent vognen.

Nu hændte det bare at jeg skrev under dit indlæg, men hvis du kigger godt efter vil du bemærke at mine kommentarer er rettet mod nogle citater (som nok skulle have stået foroven).
Forummets indlæg er redigeret af Jabba Oct 10 '16
P85DK
P85DK Oct 10 '16

har kørt continental før på Audi og Range Rover - det var et lortedæk til de biler og blev slidt alt for hurtigt - men skal prøve et contisilent til Tesla, primært fordi de er det bedste prisalternativ og at folk siger det støjer mindre. Har ikke noget at udsætte på Michelin dækker som sidder på, men hvis der er noget som støjer mindre er det velkomment (sgu ved at blive en gammel mand)

 

Som Jabba siger - hold øje med markeringen CSI, hvilket er ContiSilent

 

Så lige at Vredestein Ultrac Vorti har en støjrating på 70db mod 72db på contisilent, og så er det kun lige under 1.700 kr pr dæk, måske værd at prøve

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 10 '16
ErikBH
ErikBH Oct 10 '16

 

 Citat fra KS Jeg har lige bestilt 275/35 r21 i Pirelli til mine stagières vinterdækkene.

De er 0,97% større end 265, så det går nok. De bliver monteret om en uges tid, og skriver så mine erfaringer

Super.

Citat fra RobertJ

Achilles har jeg også haft set på til et staggered setup.
Autobild har en test her hvor ATR dækket (ikke 2'eren) klarer sig medium - godt.

2'eren skulle være noget bedre, så vidt jeg kan læse mig frem til. Hvad stoppede dig i at gøre mere end at se på dem? 

Citat fra P85DK

Du kan finde Conti Silent til lidt over 2.000 /stk, hvilket er en god pris. Har aldrig set Achilles ATR Sport 2 nogen steder, så ved ikke hvad prisen er, men det er da bare at bestillet et sæt og prøve dem. Hvis du alligevel brænder dem af hurtigt, så er der jo ikke sket den store skade

de ligger under 1000kr per dæk, https://www.daekleader.dk/...75-35-r21-99w-437951 - og til den pris kan din pointe være fornuftig, de skal jo kun holde det halve tid ;-).

vh, ErikBH

Sider: 1 2 »