Loading...
dk

Rækkevidde bliver bedre på EL biler | Tesla Forum

koden
koden Oct 29 '16

Derfor vokser rækkevidden på elbilerne

en længere artikel der kræver abonnement.

Mens Zoe for et år siden havde en teoretisk rækkevidde på 210 km, der efter nytår voksede til 240 km, hedder den nu 403 km, mens den helt nye Opel Ampera-e slår alle rekorder. Her lød meldingen først på 320 km, så mindst 400 km og nu i hvert fald 500 km. BMW i3 klarer nu 300 km mod tidligere 200 km med en større batteripakke. Til sammenligning klarer Tesla S på papiret 499 km i den bedste version.

Den væsentligste årsag til de længere rækkevidder er flere muskler i batterierne.

»Vi har fået en større batteripakke i, så bilen er mere effektiv. Det betyder, at vi nu har to batteripakker på henholdsvis 21 og 42 kWh,« siger Søren Hyltoft, som er pressechef hos Renault.

Vi har læsset mange flere batterier ind. Man er blevet bedre til at pakke mange celler ned på den samme plads. 

http://jyllands-posten.dk/protected/premium/livsstil/ECE9103305/derfor-vokser-raekkevidden-paa-elbilerne/

kræver abo. som sædvanlig

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 5 '16
jensk2
jensk2 Oct 29 '16

Sælger du abonnementer på Jyllands Posten?

koden
koden Oct 29 '16

Ha ha.. nej. Er blot den avis jeg læser med en anden persons abon. :-)

De har mange artikler om emnet.

hvis du ikke kan læse det så kender du sikkert en med abon. nr. du kan låne.

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 29 '16
jensk2
jensk2 Oct 30 '16

Hver gang jeg selv har linket til en artikel på f.eks. Ing.dk, har jeg testet at mit link faktisk kan anvendes uden min login eller abonnement. Jeg er desværre tæt på at betegne dit indlæg som spam - for vi kan alle spilde tid på at klikke på en link, som vi ikke kan bruge.

tintin
tintin Oct 30 '16

Well en del af dette forums bruger  holder vel JP så ikke alle klikker forgæves. 

koden
koden Oct 30 '16
Citat fra jensk2

Hver gang jeg selv har linket til en artikel på f.eks. Ing.dk, har jeg testet at mit link faktisk kan anvendes uden min login eller abonnement. Jeg er desværre tæt på at betegne dit indlæg som spam - for vi kan alle spilde tid på at klikke på en link, som vi ikke kan bruge.

Så dem der rent faktisk har mulighed for adgang, skal ikke have muligheden for at læse?
Jeg skriver jo at det kræver abo. og dermed kan du spare dig at klikke.

Måske kan jeg bare paste artiklen ind her, men så får jeg vist ophavsret problemer.
https://da.wikipedia.org/wiki/Spam

HJJ
HJJ Oct 31 '16
jensk2
+1
ElPeter
ElPeter Oct 31 '16
@koden: Tak for linket, jeg havde nok ikke opdaget artiklen ellers.
Invisibletycoon
Invisibletycoon Nov 2 '16
Jeg opladede min bil(90d) 90 % typical 394(for et halvt år siden 397), opdaterede til 8,1 nu viser den 400. ???
Laver de sjov med os.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 2 '16

Sådan har det altid været. Med nogle af de forskellige versioner følger også forskellige beregningsmetoder som viser typical/rated range.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 2 '16
jensk2
jensk2 Nov 3 '16
Citat fra koden
Citat fra jensk2

Så dem der rent faktisk har mulighed for adgang, skal ikke have muligheden for at læse?

Jeg er desværre stadig uenig! 'Dem der rent faktisk har mulighed for adgang, skal ikke have mulighed for at læse?'. Jo, men så må de jo følge med på Jylland Postens alerts og holde sig informeret den vej! Du kommunikerer med en begrænset gruppe af andre Jyllands Posten abonnementer via en totalt urelateret Tesla nyhedsgruppe. Wikipedia betegner spam som: 'Spam er en betegnelse for reklamer, man ikke selv har bedt om, som sendes via e-mail eller i nyhedsgrupper.'Hvis jeg gentagne gange bragte teasers til artikler, som kun et fåtal af TeslaForum brugerne kan læse og som kræver navngivne (=reklamerede) abonnementer, ville jeg ikke selv blive forbløffet hvis jeg fik en kommentar fra forums brugere!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 3 '16
PeterE
PeterE Nov 4 '16

Tjah, det er vel ikke et skænderi værd - med mindre man tager skænderiet for underholdningens skyld. Jeg er faktisk enig at et forum som dette er til - blandt andet - deling af viden og historier, og en nyhedshistorie som de fleste ikke har adgang til er jo uden værdi for de fleste. De fleste. 

Alternativt, opret en gruppe 'For os der kører Tesla og har et JP-abonnement'. 

God fredag folkens!

koden
koden Nov 4 '16

Har rettet det oprindelige lidt til, så essensen er med.

Ellers er Grønkjærs link en mulighed.

Men måske kan man også bare kopiere hele indlægget og sætte ind.

Må man det?

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 5 '16
jensk2
jensk2 Nov 5 '16

@koden

Tak for recap!

(Kopier IKKE JPs indlæg ind, JP Hjemmeside oplyser:'Du må også gerne tage en kopi i digital form, hvis det udelukkende sker til din egen personlige brug inden for husstanden, jf. ophavsretslovens § 12.' 'Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med Jyllands-Posten.'

mvh

jens

gronkjaer
gronkjaer Nov 5 '16

Så Jensk2 på din foranledning har jeg hermed slettet linket.. !!!

jensk2
jensk2 Nov 5 '16

Godt,

Citat fra gronkjaer

Næ, det er på Jylland Postens foranledning!

gronkjaer
gronkjaer Nov 5 '16
Citat fra jensk2

Godt,

Citat fra gronkjaer

Næ, det er på Jylland Postens foranledning!

Næh det var nu din. Og det ville have været så skønt, hvis vi prøvede at hjælpe hinanden, istedet for at skulle kaste med mudder. Men sådan er der så meget der ikke rigtig giver mening. 
jensk2
jensk2 Nov 5 '16

Lars,

At det er min oplysning om Jyllands Postens Ophavsret, som  forårsager at du fjerner din link, gør det altså ikke til min skyld! Der er heller ikke noget mudder her, for jeg har aldrig bedt dig bryde JPs ophavsret!

Jeg har alene stillet spørgsmål til @koden hvor rimeligt det er at indsætte links til materiale, som enten kun et fåtal kan se (JP Abonnementer) , eller som - ved vi nu - vi ikke har ret til at se!

/jens

HJJ
HJJ Nov 5 '16
Ja den er klippeklar.
koden
koden Nov 6 '16

Der kan sagtens komme abo. link fra mig igen..... men i så fald skal jeg nok give kort resume af indhold.

Samt bruge tråden "uden for kategori" + skrive noget sogende i overskrift så ingen kommer til at lave nogle museklik for meget.

Sådan fungerer det i andre forums og må også kunne her.

Sider: 1 2 »