Loading...
dk

Autopilot ny Silkeborg motorvej | Tesla Forum

Salikasen
Salikasen Oct 30 '16

Oplever andre også at bilen bremser op 5-8 gange på den nye Silkeborg motorvej, når autopilot er slået til? Hvis man ikke er klar over det kan det da godt blive halv farligt..

KimT
KimT Oct 30 '16

Det er fordi Navigationen (den indbyggede Navigon - ikke google maps på den store skærm) ikke kende motorvejen. Den tror du kører ude på en mark. Den kender ikke engang strækningen fra Hårup til Låsby endnu, selvom jeg har fået en kortopdatering for nogle måneder siden (jeg bruger også Navigon på min iPhone). 

Og det er som sådan ikke kun AP der ikke virker, hvis du "nøjes" med at aktivere TACC'en er det samme problem. I sidste uge ville jeg prøve igen da jeg kørte fra Århus til Silkeborg. Jeg oplevede at den ikke kom med så mange "fejl" når man kørte med vest, som når man kører mod øst. Men ellers har jeg opgivet at bruger TACC/AP på den strækning for længst.......

PS det pudsige var faktisk at den kom med en meget kraftig opbremsning lige da jeg ramte den nye motorvej - der hvor man tidligere drejede fra Hårup/Låsby mortorvejen for at køre ind på ringvejen.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 30 '16
daniel
daniel Oct 30 '16

Jeg  fik at vide af en Ford sælger at for at de kunne tillade at motorveje var skrevet på GPSen skulle en styrelse sige god for det. I københavn har vi frederiksundsmotorvejen som nok er 2 år gammel som forsat giver disse problemer. 

KimT
KimT Oct 30 '16

Jeg bruger som sagt Navigon på min iPhone, og her har Låsby/Hårup været med på kortet i over 1 år. Jeg får opdateringer hver 3. måned til min telefon.

Selve kortet burde være device uafhængigt, men jeg tror ikke at Tesla har/vil betale for denne opdatering. Hvad den opdatering jeg fik for et stykke tid siden så har indeholdt ved jeg ikke. For den rør HELT BESTEM ikke op på samme niveau som min telefon (pudsigt nok fik en en opdatering mere ca. 3 uger senere).

Men det er rigtigt at trafikstyrelsen/kommunen skal oplyse at en vej er åbnet (Jeg snakkede for lang tid siden med en som arbejdede hos Falck). De havde samme problem med kort der ikke var opdateret, så de ikke kunne finde adresser.

Hårup/Låsby åbnede 1/12 '14

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 30 '16