Loading...
dk

Overdrage tilbagekøbsgaranti | Tesla Forum

Juhloz
Juhloz Dec 1 '16

Godaften Godtfolk,

Er der nogle der har erfaring med overdragelse af tilbagekøbsgarantien fra Tesla, ved videresalg?? Kan man det eller er garantien kun gældende for førstegangsejer?

Ydermere, er der nogle der har erfaring med at overdrage Jyske finans/Teslas finansering til en anden ejer?

På forhånd tak for svar :)

//Lars

DeaconWP
DeaconWP Dec 2 '16

www.tesla.com/da_DK/support/tesla-lending

Hvordan forstår du denne side?

PeterE
PeterE Dec 2 '16

@juhloz, det interessante er vel om tilbagekøbsgarantien er noget værd? Jeg har ikke hørt om ret mange, så vil give deres bil væk og få 50% af den rå pris fra Tesla. Dvs uden ekstraudstyr som vist er afskrevet til nul. Uanset hvad, så kan bilen sælge for mere brugt. En gang i fremtiden, dvs hvis Tesla krakker - så er tilbagekøbet alligevel meget teoretisk i værdi.

RobertJ
RobertJ Dec 2 '16

Betingelserne er meget klare, der er ikke noget rafle diskutere eller videregive i denne sag.
50% på bilens værdi, 45% på ekstra udstyr og 0% overdragelse til andre, hverken din mor din bror eller sønnike.

Omend overdragelse af pant synes at være fordelagtigt er det ikke en process særligt mange banker er villige til idag.

- R

Juhloz
Juhloz Dec 2 '16

Jeg siger mange tak for de lettere beskedne svar... 

PeterE - ved tilbagekøb er fordelingen : bil 50% og ekstra udstyr 43%

Jeg tror bestemt at Teslas tilbagekøbsgaranti er noget værd, måske ikke til direkte tilbagesalg, men tror det vil være en medvirkende faktor til at priserne, på bilen, vil opretholde et vist niveau, da man som garanti altid vil kunne få "det" for den.

PeterE
PeterE Dec 2 '16

Tjah, det vil sige at min 85D (som i pris hedder ca 700 plus 100), ville købes tilbage for 350+43=393.000 kroner og det er jeg forhåbentlig i stand til at sælge den for uden en tilbagekøbsgaranti. Værdiløs? Nej ok, men dælme en meget, meget sølle garanti :)

mbk
mbk Dec 2 '16
Citat fra PeterE

Tjah, det vil sige at min 85D (som i pris hedder ca 700 plus 100), ville købes tilbage for 350+43=393.000 kroner og det er jeg forhåbentlig i stand til at sælge den for uden en tilbagekøbsgaranti. Værdiløs? Nej ok, men dælme en meget, meget sølle garanti :)

Synes det var en flot ordning, den og 8 års garanti har helt klart gjort at Tesla holder deres værdi lige så godt eller bedre end sammenlignelige biler. Efter 3 år er halv pris da rimelig godt i store luksus biler. Men en 3 år gammel P85 koster omkring 500k på bilbasen og kostede omkring 900 eller lignende fra ny. En 1 år gammel 85D kan vist handles til et sted mellem 650k og 700k i dag. Så selvom priserne måske ikke falder så meget i DK tror jeg stadig ikke du vil kunne få meget mere end 500k for din 85D når den bliver 3 år. I resten af EU vil prisen nok nærmere være 400k.