Jeg har min bil som firmavogn og lader til daglig i firmaet. Da vi er et produktionsfirma får vi refunderet en del af el-afgifterne, fint nok.
Mit kørselsbehov betyder at jeg også lader derhjemme i week-enderne, og der har jeg ikke fundet en god ordning. Pt. noterer jeg kw forbrug på et separat CEE stik jeg allerede havde og får refunderet mit private udlæg til strøm. Lidt besværligt, og jeg får ikke altid noteret kw før og efter på måleren.
Jeg har talt med EON om deres all inklusive løsning, men den er kun til private.
De kan tilbyde flg. løsning til erhverv:
Vi kan tilbyde en ordning, hvor du får installeret en ladeboks hjemme på privatadressen og virksomheden så faktureres opladning foretaget på boksen og eventuelle opladninger på offentlige standere. Det fungerer i princippet på samme måde som et almindeligt brændstifskort, hvor regningen sendes til virksomheden. Virksomheden afregnes kr. 3,25/kWh.
Ladeboksen på hjemmeadressen forsynes med strøm fra din husstand. Det vil sige, at du afregnes den strøm der løber gennem din ladeboks via det el selskab, som du modtager din elregning fra. Vi sørger for, at du modtager en refusion hver måned på kr. 2,28 per kWh, for den strøm der løber gennem hjemmelade boksen, så du holdes skadesfri.
Det er selvfølgelig dyrere end min løsning i dag, men meget nemmere at administrere da jeg slipper for at dokumentere hjemmeladningerne. Men er der ikke noget med at jeg bliver beskattet af EON's ladeboks årligt?
/Morten