Loading...
dk

Knirkende kabine | Tesla Forum

burns
burns Feb 25 '17

Er det normalt at ens kabine knirker som en billig kineserbil når solen har stået på og man så tager en køretur (hvor kabinen køles ned)? Må erkende at være meget skuffet over denne knirkende kabine.

Tesla nægter at gøre noget ved det for de har taget højde for det i deres garantibestemmelser, siger de.

Er der noget man selv kan gøre for at fjerne det knirkeri? Jeg forventer lidt at man kan skille kabinen ad og sætte filt ind mellem delene rundt omkring. Eller hvad?

Jabba
Jabba Feb 25 '17

Har du erfaring med en billig kineserbil? Knirker de mere end en billig tyskerbil, japanerbil, italienerbil, etc?

Men ja, det er normalt at kabinen knirker. Måske du lægger mere mærke til det pga. mindre støj fra motor. Generelt er Tesla ikke kendte for deres gode samlekvalitet.

Citat fra burns

Er det normalt at ens kabine knirker som en billig kineserbil når solen har stået på og man så tager en køretur (hvor kabinen køles ned)? Må erkende at være meget skuffet over denne knirkende kabine.

Tesla nægter at gøre noget ved det for de har taget højde for det i deres garantibestemmelser, siger de.

Er der noget man selv kan gøre for at fjerne det knirkeri? Jeg forventer lidt at man kan skille kabinen ad og sætte filt ind mellem delene rundt omkring. Eller hvad?

burns
burns Feb 25 '17

Men er der noget at gøre ved det? Min kollegas Tesla siger praktisk taget ikke en lyd under samme hvilkår som min (dvs. varm solrig dag, starter klima ca. 5 minutter før kørsel, knirkende kabine hos mig, ingen knirken hos ham). Og når jeg siger knirkende kabine, så er det praktisk taget hele vejen rundt, for og bag.

Der er heldigvis ikke ret meget her om vinteren. Det er om sommeren at den usle kvalitet viser sig.

Min 16 år gamle Xantia var langt mindre knirkefri og den BMW 218 jeg fik som lånebil hos Tesla sagde intet overhovedet i kabinen.

Er der ingen der har erfaring med at fjerne knirkeriet i kabinen?

fmm1000
fmm1000 Feb 26 '17
Der er noget med at stolene kan gnuppe på midterkonsollen.
Der har været en tråd om dette.
Blev vidst klaret med læderfedt.
Har du soltag.
KXR
KXR Feb 26 '17
Lædervest mellem midterarmlæn og stolene, så var midt knirkeri væk
burns
burns Feb 28 '17
Jeg har ingen knirken (så vidt jeg ved) mellem sæde og midterarmlæn. Der er noget fra bagsædet, side panelerne, konsollen med skærmen, dørene og vist nok også fra loftet (lidt usikker da jeg lige har fået lavet soltaget der muligvis har dæmpet lyden derfra).

Den mindste ujævnhed i vejen får kabinen til at knirke, specielt når solen er fremme og har varmet kabinen.

Kan være nogen har prøvet at skille dørene ad og lægge filt mellem samlingerne? 
Michael84
Michael84 Feb 28 '17

Jeg troede en del af knirken kom fra dørene, men fandt ud af at det var selerne foran der nede ved skden af sæderne klaprede mod plastic'en. Det kan klares ret let med et par selvklæbende filtdupper... Det kan resten af rasleriet dog ikke klares med... 

burns
burns Mar 4 '17
Citat fra Michael84

Jeg troede en del af knirken kom fra dørene, men fandt ud af at det var selerne foran der nede ved skden af sæderne klaprede mod plastic'en. Det kan klares ret let med et par selvklæbende filtdupper... Det kan resten af rasleriet dog ikke klares med... 

Det at seleankeret slår på siden af stolen er en rimelig nem genkendbar lyd, men den minder på ingen måde om en knirkende kabine. Og ja, lidt filt dæmper den lyd fint.

Icebreak
Icebreak Mar 6 '17

Jeg var hos Tesla Aarhus med knirken fra højre side - troede jeg - men ved mekanikerens deltagelse som sad i højre side mente han at det kom fra venstre side - altså må lydbilledet samle sig om midten og nærmere bestemt oppe mellem soltag og himlen mod front vinduet - et kendt problem som Tesla ordnede på et par timer til service. Sådan :-)

burns
burns Mar 7 '17
Ja, det var jo sådan jeg forventede at blive behandlet, men fik blot at vide at de havde foreskrevet sig ansvar for den slags lyde i garantibestemmelserne. Så dem vil de ikke hjælpe mig med. 

Måske er din bil ældre og med anden garantibestemmelse? Min er fra dec 2015.

Jeg kan i hvert fald sige at jeg stærkt overvejer at sælge bilen udelukkende pga alt den støj jeg må leve med.