Loading...
dk

22" sommer fælge på Model S. | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN Aug 13 '14
Hej Tesla forum.

Jeg har fravalgt Teslas 21" fælge da jeg heller vil finde nogle selv. Selvom turbine fælgene ellers er pæne nok til MS.

Så jeg var nede ved forhandlerne og spørge til HRE fælge. Da jeg faldt lidt for de fælge på de billeder jeg har smidt ind her under.

Men forhandlerne mente godt der kunne presses 22" fælge på bilen. Er der andre her inde der køre med 22" uden problemer? :)
KS
KS Aug 13 '14

@SimonHN:

Har 22" - skal være opmærksom på bredde og der er IKKE plads til dæk som stikker længere ud - eller med større diameter end originale 21". Har 22" - 255/30 R22 Vredestein, og de kører lige præcist på inderskærmen - Offset på fælge ET35 - de skal bestemt ikke længere ud så bliver rubbing kun værre.

SimonHN
SimonHN Aug 13 '14
Mange tak for svar. :)
priess
priess Aug 15 '14

@kseitzberg:
Skal det forstås sådan, at dine 22" faktisk går imod inderskærmen ved almindelig kørsel? Jeg går ud fra at det i så fald er når den er sat meget lavt?

Jeg leder også efter 22", da udvalget af 21" mildest talt er begænset.

/Morten

KS
KS Aug 16 '14

@Morten:

Går kun megeet lidt på inderskærmen, og kun ved ca 1/2 ratudslag, og kun i bakgear. Ikke ved normal kørsel.

priess
priess Aug 17 '14
@kseitzberg:
Tak for info, det er ikke afskrækkende. Hvilke fælge valgte du?

@SimonHN:
Købte du omtalte 22"? I givet fald, hvad måtte du slippe, og hvad er dine erfaringer med størrelsen?
SimonHN
SimonHN Aug 18 '14
Priess. Har ikke købt nogle fælge endnu. Bilen kommer først til foråret. :)

Men har fået et tilbud på 21". De koster 65.000 kr og opefter. Alt efter hvad finish man vælger fælgene i. Det er så uden dæk. Kan se man kan få et godt sæt Michelin dæk til for ca 11.000 kr. Leveret fra Tyskland.

HRE fælge er meget dyre. Men kvaliteten er også i top.
KS
KS Aug 18 '14

@Priess:

Jeg valgte et sæt ACE Convex - betalte 9793,- for fælgene (5 stk) incl fragt fra England. Dækkene blev Vredestein da de var de mest støjsvage - har bestilt et sæt PS2, da jeg gerne vil teste om økonomien i Michelin er bedre end Vredestein. De er dog ikke leveret og påsat endnu, skal lige have brændt mine bagdæk helt af først.. Udover dæk og fælge, så kostede et sæt dæktrykssensorer 2.300 kr ved siden af.

krogsgaard
krogsgaard Aug 18 '14

kseitzberg: Hvor købte du dem i England? Lyder som en god pris.

KS
KS Aug 18 '14

@Krogsgaard: Købte dem hos:

http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wheels/ace - men det ser ikke ud som om de er på lager p.t.

ALC
ALC Sep 22 '14

Hvilket ET skal man vælge hvis man kører 9x22", og nogen der ved hvad "Nav" størrelsen er på S'eren ?

Comeback
Comeback Sep 23 '14

@ALC boltcirklen er 5-120

KS
KS Sep 23 '14

@ALC: Jeg har på ming 9x22 ET35 som mål. Det betyder fælgene rykkes 5 mm længere ud. Desværre betyder dette at der er en lille smule støden på i visse hjulstillinger med mine nuværende dæk (Vredestein). Jeg har bestilt et sæt (6 stk) Micheling PilotSport 2 hjem i 255/30r22. Vær lige opmærksom på at dæk i den størrelse langt fra er standard, og ikke bare lige kan leveres fra dag til dag. Har bestilt nu - med levering over sommeren.

Jesperbang
Jesperbang Dec 14 '14

Jeg har i dag været inden og prøve min første Tesla s. Helt klart en bil jeg skal eje til næste år.
Har igennem lidt tid siddet og kikket på div fælge og body kit til Tesla
Har nogle af jer herinde kendskab til wide body kit fra RevoZport, med skærmforøger, og da jeg godt kan lide concave fælge, vil jeg hører om 22" med ET 20 vil kunne side på uden de store problemer. http://www.revozport.com/tesla/
Kristian70k
Kristian70k Dec 14 '14

... kan være de er fede.. men de cutter en del af rækkevidden :) derfor jeg ikke valgte den med 21" :) men jeg skal også bruge de sidste 10-15%

KS
KS Dec 14 '14

@JesperBang: med et et offset på kun 20 vil du helt klart få problemer med at dreje. Forhjul vil gå imod skærmkasserne..

Jesperbang
Jesperbang Dec 14 '14
ken: tak for det hurtige svar:) Ok så kunne det være at mine forhjul skal være ET 35, men bag få jeg vel ikke problemer med ET20 eller, den fælg jeg hælder til er: vossen CVT. Og mit behov kommer aldrig over 250km om dagen.
JL
JL Dec 14 '14

@Jesperbang:

Ved ikke om du har set denne her - det er Vossen CV4, som efter min mening er superflot til Tesla'en. Han kører med 9x22 for og 10,5 22 bag. Jeg har spurgt ham, men han kunne desværre ikke huske ET målene på hans fælge.

http:///...Verde-Ithaca-accents

KS
KS Dec 15 '14
Prøv at høre PeerSkov hvad mål hans har. Det er vist kun 20" men brede, 295 bagpå mener jeg
Jesperbang
Jesperbang Mar 12 '15

Er der nogle som ved hvor jeg kan skaffe de her 22" Vossen-precision- fælge?. og det gør ikke noget jeg skal over grænsen for at hente dem, hvis jeg kan spare noget på prisen... bemærk at det er ikke en alm. Vossen fælg,

det skal gerne være en af følgende modeller, og tror de vil være fine til min kommende bil.

http://ep.yimg.com/ay/wheelsperformancecom/vossen-precision-vps301-1.gif

http://ep.yimg.com/ay/wheelsperformancecom/vossen-precision-vps310-1.gif

Sider: 1 2 »