Loading...
dk

Slider en S D-model for eller baghjul mest? | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Apr 18 '17

Havde min S70D til første service hos Tesla. Havde inden skiftet fra vinter- til sommerhjul og behørigt sat baghjul forrest og forhjul bagerst. Jeg oplyste ved afleveringen at hjulene allerede var roteret, så de skulle ikke bytte rundt. Service rapporten oplyser at Forhjul har 6.0 mm mønster og baghjul 7.0 mm mønster. Det argumenterer for at en D model slider baghjul en anelse mere end forhjul. Er det også andres erfaring?

mvh

jens

Edit: Service rapport siger konkret LF: 6.0 6.0 6.0  RF 6.0 6.0 6.0  LR: 7.0 7.0 7.0 RR: 7.0 7.0 7.0, så jeg må vel konstatere at dæktryk og hjul indstillinger har været optimale:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 18 '17
KimT
KimT Apr 18 '17

D modellen starter ud med at trække på baghjul - kort tid efter begynder den også at trække på forhjulene. Så der vil vel være lidt større slid på på baghjul.

 

PS der er vist lidt info her https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/chassis-can-logging-to-ascii-text-plus-graphing.61570/page-12

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 18 '17
Mixi
Mixi Apr 18 '17

Jeg kørte 60000 km i min 85D og kunne ikke se den store forskel 

Captiva
Captiva Apr 18 '17
Vi har kørt 35k i vores S90d, alle på 245 19" Michelin vinterdæk, ingen nævneværdig forskel i slid for/bag. De er iøvrigt nede på 5 mm, så ~3mm slid...det er jeg faktisk positivt overrasket over....og ja, har også tænkt tanken, vi kører åbenbart total morfar kørsel ;-)

Havde en Audi TT 225 HK QUATTRO engang, den rev dækkene betydeligt hurtigere end S90d...men OK, gokart fornemmelsen blev også testet oftere end i elbilen...