Loading...
dk

Rystelser ved kraftig acceleration | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager May 7 '17
Min 85D har altid rystet lidt ved fuld acceleration hvilket jeg troede var normalt, da der jo er mange kræfter i spil. Det sker ikke fra staten af accelerationen, men ca ved 40-50 km i timen. Uanset sommerhjul eller vinterhjul begge 19".
Så lånte jeg en tilsvarende bil hos Tesla i forbindelse med service på min egen og den rystede slet ikke men accelerede til 100 km uden rystelser og lå som en klippe på vejen.
Nu er det ikke så tit man køre i andres Teslaer og har derfor ikke noget at sammenligne med, så nu vil jeg gå videre til Tesla med det.
Er der andre der har lignende oplevelse med deres 85D?
P85DK
P85DK May 7 '17

Kan være ubalance i en trækaksel, bed en Tesla tekniker om at tage en tur i den, de kan hurtigt mærke hvis det er tilfældet.

Captiva
Captiva May 8 '17

Vores S90d havde samme issue og jeg bemærkede også den store forskel da jeg fik en 'låner'. Mener dog ikke den ryster, men nærmere at den 'knurrer' lidt under kraftig acceleration....er det det du mener? Det blev løst med ny trækaksel i h side.
Meeeen nu er den gal igen, denne gang i venstre side. Regner med at den bliver skiftet v næste besøg hos Tesla (bilen har kørt 37k km).

Soelan
Soelan May 9 '17

Min 85D fik ordnet samme problem ved første service og nu ved 38.000 km er rystelserne der igen.
Jeg regner med at Tesla fikser det ved næste service.
Ledsager
Ledsager May 9 '17
Tak for jeres tilbagemeldinger.
I min 85D har det været der altid og ca ved 50 km/t når jeg giver fuld gas fra 0 eller accellererer kraftigt under kørslen. Tesla skal kigge på det i næste uge.
Det er en rystelse som teknikerne også kunne mærke da han var med på en prøvetur.
burns
burns May 9 '17

Min har også udviklet sig til at ryste under kraftig acceleration. Jeg har haft en Tesla mand med ude og køre, men han mente rystelserne var så svage at der ikke skulle gøre noget her og nu. Ca. km stand var 29.000km.

ElPeter
ElPeter May 9 '17
Jeg oplever også noget lignende på min 85D, kun ved meget kraftig acceleration og startende ved 60 - 80 km/t. Jeg mærker ikke nogen rystelser, men en klaprende lyd fra forenden, det lyder som når hjulene på en indkøbsvogn går i selvsving :-(

Tesla har set på det een gang, men kunne ikke genskabe, nu prøver vi igen til næste service.

Update: Jeg havde en Tesla-mand med ude at køre til service og med det samme han hørte lyden sagde han at det er drivakslerne. De bliver skiftet på garantien.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter May 20 '17
PM
PM May 20 '17

Min P85D havde samme problem med rystelser ved hurtig acceleration. Intet at mærke i rattet, men en kraftig raslende lyd fra "motoren" foran. Trækaksel var skæv og havde ødelagt "motoren". Fik en helt ny "motor" foran uden beregning. Bilen er fra 2015 og hvad kørt km 50.000.

Ledsager
Ledsager May 20 '17
Jeg har lige fået skiftet begge trækaksler foran. Og det hjalp.
jens2
jens2 May 20 '17
Nogen som ved om trækakslerne er blevet stærkere eller om de skal skiftes som en alm brændstof motor skifter olie
ElPeter
ElPeter May 21 '17
Jeg fik at vide at de nye træaksler der bliver sat på er magen til de gamle, altså ingen konstruktionsmæssige forbedringer. På min var støjen der ret hurtigt efter jeg fik leveret bilen, så der er måske ikke tale om slid, måske forskelle i smøringen eller?
Mugge
Mugge May 21 '17
Jeg hører også til dem der har fået skiftet trækaksler, jeg har fået at vide er 1. Generations aksler er mærket A og ny version er mærket B. Så lad os håbe der er sket med forbedring
Soelan
Soelan May 21 '17
Jeg har lige fået skiftet mine trækaksler... og det hjalp.
Hos tesla mente man, at de skæve trækaksler kunne være opstået ved kraftig acceleration med luftundervognen i niveau høj eller meget høj.